Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devildenied
#1321708
Testar just nu Telia sense, kanske inte borde ligga just under v60 ..men jag har en v60 så la tråden här.

Köpte hårdvaran för ~1500kr och kör obundet 99kr månad a 20gig.
Tanken är att barna kan surfa loss när vi åker runt i sommar.
För egen del så använder jag nu tune in appen rätt flitigt när ändå bilen är internetifierad så att säga.
Smidigt att ha lagt de stationer man vill ha i favoriter så är det bara o välja och vraka i bilen

I övrigt så ser man vart bilen är, larm vid åverkan, soppanivå , vart man kört , batterinivå och ev. Motorlarm m.m
av devildenied
#1323118
Har nu kört första "längre" resan, firat midsommar i årjäng.
Vi bor i lidköping som ligger ~21mil därifrån.
Allt funkade 100% tills vi passerade åmål därefter så började lite buffrande på radion uppstå sporadiskt, några sträckor där det helt enkelt inte funkade men överlag så var det nog 80% täckning över resan
av Axxiie
#1324730
Är lite inne på en telia sense, men mest pga att kunna se soppa nivå, var bilen är, körjournal etc. Ser surfen mer som en bonus :-) Hur bra funkar dessa funktioner? Har läst om andra som säger att det fungerar mindre bra, dock är flera av dessa omdömena ifrån 2017 så tänker att appen har blivit bättre med åren
av devildenied
#1324760
Det funkar nog bra, det lilla jag kollat på det.
Nått som funkar dåligt är körda mil, man uppdaterar själv första ggn.
Jag skrev in ~8k och nu nu är appen uppe i 10k fast jag kört 8500
av Axxiie
#1324853
Okej intressant, blir nog bara bättre och bättre med uppdateringar av appen i framtiden. Kanske blir att testa! :-)
av jmk
#1326230
devildenied skrev: sön 16 jun 2019, 05:22 Testar just nu Telia sense, kanske inte borde ligga just under v60 ..men jag har en v60 så la tråden här.

Köpte hårdvaran för ~1500kr och kör obundet 99kr månad a 20gig.
Tanken är att barna kan surfa loss när vi åker runt i sommar.
För egen del så använder jag nu tune in appen rätt flitigt när ändå bilen är internetifierad så att säga.
Smidigt att ha lagt de stationer man vill ha i favoriter så är det bara o välja och vraka i bilen

I övrigt så ser man vart bilen är, larm vid åverkan, soppanivå , vart man kört , batterinivå och ev. Motorlarm m.m
Hur funkar det vid åverkan? Får du notis i telefonen vid dörruppslag likt Bmmpr?
https://www.bmmpr.com/
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?