Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devildenied
#1326396
jmk skrev: tor 11 jul 2019, 22:32
devildenied skrev: sön 16 jun 2019, 05:22 Testar just nu Telia sense, kanske inte borde ligga just under v60 ..men jag har en v60 så la tråden här.

Köpte hårdvaran för ~1500kr och kör obundet 99kr månad a 20gig.
Tanken är att barna kan surfa loss när vi åker runt i sommar.
För egen del så använder jag nu tune in appen rätt flitigt när ändå bilen är internetifierad så att säga.
Smidigt att ha lagt de stationer man vill ha i favoriter så är det bara o välja och vraka i bilen

I övrigt så ser man vart bilen är, larm vid åverkan, soppanivå , vart man kört , batterinivå och ev. Motorlarm m.m
Hur funkar det vid åverkan? Får du notis i telefonen vid dörruppslag likt Bmmpr?
https://www.bmmpr.com/
Ja man får notis vid åverkan, dock med nån/nåra minuters fördröjning
Användarvisningsbild
av Jacke12
#1327415
Förstår inte den riktiga skillnaden mellan Telia sence eller köra VOC appen?

Sen delar man telefonens data så är den uppkopplad.
av devildenied
#1327418
Jag har inte VOC i min bil, utan att veta så skulle jag tippa på att det finns mer funktioner i VOC.
Men enda anledningen att jag kör telia är för surfen.
av devildenied
#1327453
Ja har rätt begränsad surf på min mobil, och barnen och bara wifi på sina plattor.
Så jag tyckte att det var en smidig grej att prova
av frippe64
#1327478
Inget fel att prova och surfen var väl billig, 20GB för 99 kr.
Du vet väl att du kan dela surf via wfi från mobilen? Så gör jag i sommarstugan, funkar kanon.
av devildenied
#1327482
frippe64 skrev: fre 19 jul 2019, 13:36 Inget fel att prova och surfen var väl billig, 20GB för 99 kr.
Du vet väl att du kan dela surf via wfi från mobilen? Så gör jag i sommarstugan, funkar kanon.
Som sagt har ganska liten pott på min mobil, inget jag kan ändra på för jag har den "gratis" via min firma.

Och jag kör obundet och kommer nog bara använda när det vankas semester eller längre resor.

Dock lite kul att reta gallfeber på frugan som tycker jag spionerar på henne 😁😂
Användarvisningsbild
av epostaren
#1327486
Telia skriver just nu: ”Skaffa Telia Sense med 24 månaders abonnemang så bjuder vi på hårdvaran
(värde 1 495 kr)”
av devildenied
#1327488
epostaren skrev: fre 19 jul 2019, 14:13 Telia skriver just nu: ”Skaffa Telia Sense med 24 månaders abonnemang så bjuder vi på hårdvaran
(värde 1 495 kr)”
Samma när jag köpte, men hatar att vara bunden till saker så köpte dongeln och kör månad för månad ist.
av morfarginko
#1359305
Går det att peta ut sim-kortet och enbart använda det i sin egna box?

20gb/mån för 99kr ink roaming är ganska billigt

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]

V70 motor till 850

Finns väl knappt en bult som är lika p&a[…]