Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Carl81
#1321273
Idag så har de större däcktillverkarna även fabriker där man tillverkar "andra märken" dvs går under samma koncern. Med det sagt så behöver inte ett däcktillverkar av mindre status i branschen vara ett dåligt däck. Dessutom är det flera ägare som köpt Landsail och varit väldigt nöjda, och då recensioner av körningar under flera mil.

Jag tackar dock för de tips jag fått
#1321305
Man får vad man betalar för även med däck, Conti har Gislaved, Goodyear har Sava, Nokian har Nordman osv, det är inga däck som ska jämföras med moderbolagets men hyggliga däck är det och ibland överraskar testerna. Svindyra Michelin Pilot Sport är såklart i topp bland sportiga däck etc osv. Men allt hänger ju på vilka krav man har och vad ens egen budget är.

Vet också dom som är nöjda med Landsail, men Kina-däck inget jag skulle överväga att sätta på bilen personligen då dom inte håller samma kvalitet och egenskaper, men med det inte sagt att de inte fungerar för någon annans behov.
#1321345
Carl81 skrev: tor 13 jun 2019, 09:41 Idag så har de större däcktillverkarna även fabriker där man tillverkar "andra märken" dvs går under samma koncern. Med det sagt så behöver inte ett däcktillverkar av mindre status i branschen vara ett dåligt däck. Dessutom är det flera ägare som köpt Landsail och varit väldigt nöjda, och då recensioner av körningar under flera mil.

Jag tackar dock för de tips jag fått
Absolut, det finns dom som köp Dacia och är väldigt nöjda med det, så varför köra Volvo?
av Carl81
#1321376
frippe64 skrev: tor 13 jun 2019, 18:51
Carl81 skrev: tor 13 jun 2019, 09:41 Idag så har de större däcktillverkarna även fabriker där man tillverkar "andra märken" dvs går under samma koncern. Med det sagt så behöver inte ett däcktillverkar av mindre status i branschen vara ett dåligt däck. Dessutom är det flera ägare som köpt Landsail och varit väldigt nöjda, och då recensioner av körningar under flera mil.

Jag tackar dock för de tips jag fått
Absolut, det finns dom som köp Dacia och är väldigt nöjda med det, så varför köra Volvo?
Precis, även de som de som köpt Volvo och är nöjda med det så varför köpa BMW el Mercedes :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1321811
KennethG skrev: sön 16 jun 2019, 19:58 Jag söker tysta sommardäck till min V60 -15, det är det viktigaste kriteriet. Tipsa gärna!
Vilken storlek är det på däcken?
av least
#1321923
Biltillverkare/däck-par, kanske ligger något i detta....
Om inte annat så stämmer varumärkets image ganska väl överens med sin parkompis.

Dacia - Landsail
Volvo, Skoda - Sava, Nordman
Audi, BMW, Mercedes - Pirelli, Michelin, Continental
av pak7
#1322381
Vad du än köper så köp INTE landsail!
Maken till skitdäck får man leta efter till v60...
Jag va dumsnål och köpte ls588 och fy fan vad jag hatar att köra med de. Det är en resonans i bilen så det låter som 4trasiga hjullager. Brorsan har samma på en bmw 5serie och där går det tyst.
Sen så är de svajiga och konstiga att köra på om man inte har typ 3+ bar minst.
Nu ligger en uppsättning goodyear eagle assymetric5 och väntar på att komma på..det ska bli härligt att få av dyngan...
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]