Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1319544
Vad har ni för felkodläsare till nyare Volvo när inte Vida Dice funkar längre? Jag har en V60 T4 MY16 och vill ha en vettig felkodsläsare som klarar läsa/nolla felkoder, serviceläge för parkeringsbroms, släcka service lampa m.m. Jag innehar även Vida som komplement.

Någon som testat den här?
https://www.runns.se/felkodslasare/felk ... volvo-saab
#1319550
Jag har en Icarsoft Vol II som klarar V90 upp till 2018, överlägsen Vida i användarvnlighet. Finns en nyare nu som heter V2 men det är samma som Vol II mer el mindre,

Sedan har jag ett Vxdiag Nano interface som jag kör med Vida,men det fungerar bara upp till 2014 och du ska ju släpa med dig en dator jämt, icarsoft är ju klar att använda på 1sec
#1319811
Ja, den är nyare, tror att funktionen med battery reset nånting är det enda som skiljer, uppdaterar man sw i vol ll får man stöd för xc90 och v90 tom 2018.

Men ska man köpa en idag tar man såklart den nyaste modellen, kanske är något mer som skiljer också.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1319812
V2 är den senaste, vol ll har jag, det är den äldre,.


https://www.24.se/hem-fritid/biltillbeh ... hoQAvD_BwE



iCarsoft Vol V2.0 är ett professionellt och kraftfullt bildiagnosverktyg utvecklat av iCarsoft Technology Inc. 
Med en 4 "TFT LCD Skärm och unika diagnosprogram så gör scannern det möjligt att korrekt diagnostisera komplexa problem.
En felkodsläsare som klarar de flesta felkoder på din Volvo och Saab.

Denna version är en vidareutveckling utav iCarsoft VOL II med följande adderade funktioner:
BMS reset
Battery Volt Test
Data utskrift
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk



#1390223
Tänk bara på att många läsare bara tar upp till -14....även om det står "Alla volvomod."
Så är det med BSR PPC ,"tar ALLA Volvo från -99" står det på deras sida,rena rama lögnen! Har haft diskussioner med dom utan framgång,får bli Konsumentmannen..

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]