Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1316505
Jag har en V60CC -18.

Det kommer ett klickande/knäppande ljud bakom mig någonstans. Kommer både från vänster och från höger tycker jag. låter nästan som ett reläklick, eller som att något sitter lite löst och klickar på plats. Det kommer främst när man kör över något litet gupp eller så. Kan komma helt plötsligt också om man kör på rak väg, men inte lika vanligt.

Läste från en annan tråd där de hade nåt liknande problem att det var låsmekanismen (låskistan/blecket) i dörrarna som är torra, och det skapade också nåt oljud. Skulle det kunna vara det i mitt fall tro?

Är det något som har hört något liknande och vet vad det kan vara? :)

Tacksam för svar!
#1317612
Samma problem här fast vanlig V60 Classic 2018.

Verkar som det kommer från fler än ett ställe...

Skall ta upp det vid första service sedan.
Har även knak å grejer vid stolpen mellan dörrarna på båda sidor. Hörs mest när man kör rondeller eller lite starkare kurvor.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


#1317643
Då är det inte bara jag iaf. Vet du när du ska lämna in bilen?

Jag känner bara att det blir svårt att förklara för dem vad det är som låter då jag inte vet helt själv vad det är. Men det är som du säger att det uppkommer ofta i skarpa svängar såsom rondeller och speciellt om det är en kurva som lutar mycket.

Kan man lämna in bilen och be se över var och varför det knakar och knäpper och åtgärda det tro?
#1317658
Om ca 4 månader kanske :)

Klart man kan. Bara kontakta PSTn å se vad denne säger. Jag vill ha bort en del av dessa oljud då dom faktiskt stör körupplevelsen.

Det är troligen plast som knäpper då ljudet är ljust. Låter nästan som ett plastclips som fäster sig eller något. Störande är det iaf.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]