Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av piddemannen
#1315105
Jag har monterat polestar stötdämpare och fjädrar, de man kan köpa som tillbehör på Volvo. Skulle sänka ca 20mm, men sänkte ca 40mm fram. Använde standard genomslagsgummi men bilen är stenhård fram, typ som den ligger på gummikuddarna. Någon som haft samma problem?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1315113
piddemannen skrev: sön 05 maj 2019, 20:08 Jag har monterat polestar stötdämpare och fjädrar, de man kan köpa som tillbehör på Volvo. Skulle sänka ca 20mm, men sänkte ca 40mm fram. Använde standard genomslagsgummi men bilen är stenhård fram, typ som den ligger på gummikuddarna. Någon som haft samma problem?
Jag har detta på min bil sedan 14 månader/3900 mil tillbaka.
Det monterades dock av Volvo, inte mig själv, eftersom hjulvinklarna ska kontrolleras/ställas in efteråt.

Bilen var otroligt stum och stötig i början, men efter några veckor så kändes det bättre så det är kanske en inkörningsperiod som behövs även för dig...?
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1315155
fjohan82 skrev:Jag har detta på min bil sedan 14 månader/3900 mil tillbaka.
Det monterades dock av Volvo, inte mig själv, eftersom hjulvinklarna ska kontrolleras/ställas in efteråt.

Bilen var otroligt stum och stötig i början, men efter några veckor så kändes det bättre så det är kanske en inkörningsperiod som behövs även för dig...?
Varken fjädrar eller dämpare "mjuknar" efter några veckor, det är sannolikt du som vant dig.

.
av tjurre
#1325128
Letar med lyse o lykta efter polestar chassi till min v60 d4 my 16 summum. Vart finns? Nån som har ett liggandes eller känner någon? Även avgas diffuser sökes. mvh
av tjurre
#1325168
Är ju annan motor i d4 awd så tror ej det avgaser passar. Behöver ju dessutom diffusorn isf men förstår inte om den ingick i det paketet?
av UnleashFusion
#1325175
tjurre skrev: lör 06 jul 2019, 08:20 Är ju annan motor i d4 awd så tror ej det avgaser passar. Behöver ju dessutom diffusorn isf men förstår inte om den ingick i det paketet?
i paketet ingår: Polestar Performance Exhaust inkluderar avgassystem, luftfilter och diffuser.

problemet är nog att hitta en ÅF som kan ta hem dessa OM det utgått.. blir svårt då
Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
#1325247
Volvo service bytte till Polestar chassi på min 2017 XC60 vid ettårsservice
slutet 2018 för ca 10000 kr (=nästan gratis?). Spontana intrycket då jag
hämtade bilen var den sjönk 5 cm men inget jag mätt. Vägegenskaperna
är oerhört förbättrade - en helt annan och bättre bil köra. Och då hade
jag ändå sk "sportchassi" (?) innan.

Polestar chassi är väl Öhlin-grejer så då borde man kunna köpa det från
Öhlin om ingen annanstans?

MVH
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1325259
OskarOskarsson skrev: lör 06 jul 2019, 19:39 Volvo service bytte till Polestar chassi på min 2017 XC60 vid ettårsservice
slutet 2018 för ca 10000 kr (=nästan gratis?). Spontana intrycket då jag
hämtade bilen var den sjönk 5 cm men inget jag mätt. Vägegenskaperna
är oerhört förbättrade - en helt annan och bättre bil köra. Och då hade
jag ändå sk "sportchassi" (?) innan.

Polestar chassi är väl Öhlin-grejer så då borde man kunna köpa det från
Öhlin om ingen annanstans?

MVH
Nu har jag för visso V60 och bytte från standard till Polestar, men jag håller med om förbättringen.
Där jag kunde köra max 60-70 km/h innan kan jag nu utan vidare köra en bra bit över 100.
Bilen är lägre och ligger som ett strykjärn på vägen... :-)

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]

V70 motor till 850

Finns väl knappt en bult som är lika p&a[…]