Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1313106
Var inne igår och enligt Bilia där så var det värsta som dom sett gällande liknande sak.
Har startat ett case mot Volvo och väntar på svar.

Killen som var med mig å säljaren sa ganska snabbt att det troligen var brist eller avsaknad av Basen i lacken.

Ja, köpte bilen helt ny och är första nybilen för mig och så händer detta :(
Undrar hur länge det tar att åtgärda alla 4 dörrar?
Skall ta och gå över bakluckan också bara för att...

Väldigt intressant hur så mycket passerar kvamitetskontrollerna...

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

#1313112
timebandit skrev: ons 24 apr 2019, 09:47 Var inne igår och enligt Bilia där så var det värsta som dom sett gällande liknande sak.
Har startat ett case mot Volvo och väntar på svar.

Killen som var med mig å säljaren sa ganska snabbt att det troligen var brist eller avsaknad av Basen i lacken.

Ja, köpte bilen helt ny och är första nybilen för mig och så händer detta :(
Undrar hur länge det tar att åtgärda alla 4 dörrar? BildBildBildBildBildBild
Skall ta och gå över bakluckan också bara för att...

Väldigt intressant hur så mycket passerar kvamitetskontrollerna...

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
eftersom bilia står för detta, så skulle jag kolla hela bilen, nu när du vet att alla dörrar kommer lackas om, kolla motorhuven, bakluckan, taket sidorna, ställen som lacken finns, dubbelkolla
Användarvisningsbild
av x74
#1313116
Det är helt galet vad det slarvas från volvo idag, när min gamla v60 -14 vart om lackad dörrarna fick jag ett väldigt störande vindbrus vid 80-95km/h bilia kunde inte åtgärda det och jag stod inte ut med vindbruset så bytade in bilen, mot en ylandes vea istället hehe, jag har samma otur som dig med nya bilar från volvo, så om det är nån tröst så är du inte ensam ;-)
Användarvisningsbild
av x74
#1313119
Tompan60 skrev:Bra det löser sig. Den kommer att bli så fin. Bättre och tjockare lack än om den hade vart ok från fabrik...

Grattis.
Finns inget att gratta för det här, men kan ju hålla med om att det blir bättre och tjockare lack då original lacken på denna bil var under all kritik, det skulle ju som sagt vart bra från början. Det minsta man vill med sin nyinköpta 350-400k bil är defintivt inte att börja skruva på den och allra minst att slipa och lacka på en ny bil, det är bara praktikanter på bilia verkstäderna nu för tiden så alla missöden kan inträffa vid demontering och montering. Jag litar inte för ett ögonblick på bilia, jag har vart med vid service så jag har sett.
Och på min när den vart omlackad lackeringen var suverän men den gjordes av en extern firma, men en list var jag inte nöjd med så den fick bytas, skavmärke, och så vindbruset som uppstod.
av dannesk
#1313213
Tyvärr så är ju alltid lacken på en omlackad bil sämre än en bil lackad ifrån fabrik dessutom får man alltid lackskarvar och det är risk för lacksläpp pga vidhäftningen beroende på hur noga jobbet utförs. Jag skulle inte vara så nöjd själv om jag köpt den ny.
Dom kan inte ens haft kvalitetskontroll på delarna innan montaget så frågan är om lacken är dålig på övriga paneler?
#1314140
Fick mail av Bilia igår. Volvo vill ha mer bilder från 1 meters håll.... "för att se vad problemet är...."
Vafan? Känns som dom krånglar för mig!
Hur svårt kan det vara?
Hur kan man göra så att någon från Volvo kan komma å titta på bilfan? Rätt uppenbart vad problemet är ju...

Behöver väl förbereda mig för att få kämpa lite här. Vad är nästa steg att ta? Hur gör jag en reklamation på ett korrekt sätt osv?
Tror jag behöver eran hjälp å tips här för att få detta åtgärdat :(

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


#1314326
x74 skrev: tis 30 apr 2019, 21:11 Börjar på allvar tro att hela volvo kåren består av praktikanter. Tyvärr det är inte bra.
Instämmer... Det känns att Volvo får mer problem ju mer tiden går.
Är det inte lackproblem så är det vibrerande bilar eller motorer som ger ifrån sig oljud. Eller helt andra saker som inte har förknippats med märket tidigare.

Volvo har en kropp för en XL-tröja men försöker dra in magen och klämma på sig en S.
Jag gillar Volvo skarpt, dessutom "ser det bra ut" att köra i Spanien, Grekland, Ukraina eller något annat land med en Volvo som är från Sverige.
Men man blir ju tveksam, känns som att problemen tilltar med åren.

Ska jag behöva åka igenom Tyskland med en Audi eller Mercedes....?
#1315506
Fått svar idag. Volvo har godkänt åtgärd nu.
Dessutom verkar dom intresserade av problemet och bett om ett möte så dom kan få se på detta med egna ögon... Spännande :)

Skall skoja med dom å säga att dom kan slänga in Polestar som kompensation :)

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]