Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1305699
Min strömställare till parkeringsbromsen har det blivit knas med. Började med att den kärvade så att den inte gick tillbaka till mittenläget utan att man fick hjälpa till. Men nu har den blivit alldeles "slapp" ungefär som att fjädern släppt och den hänger löst. Funktionen att aktivera och släppa på p-bromsen fungerar men man måste vara noga med att placera strömställaren i rätt läge, annars kommer varning om "p-broms service erfordras". Antar att det blir att byta strömställare men jag ser inte hur man gör för att lossa på den. Någon som har ett tips?
#1305727
Mumsmums skrev: mån 18 mar 2019, 08:33 Min strömställare till parkeringsbromsen har det blivit knas med. Började med att den kärvade så att den inte gick tillbaka till mittenläget utan att man fick hjälpa till. Men nu har den blivit alldeles "slapp" ungefär som att fjädern släppt och den hänger löst. Funktionen att aktivera och släppa på p-bromsen fungerar men man måste vara noga med att placera strömställaren i rätt läge, annars kommer varning om "p-broms service erfordras". Antar att det blir att byta strömställare men jag ser inte hur man gör för att lossa på den. Någon som har ett tips?
Ser ut som att den sitter "iklickad" i panelen sen skruvad...
http://www.bildelsbasen.se/67-W1348989.html
#1305955
Japp, skruvade loss den igår. Den sitter i två torx T-20 och sen ett kontaktstycke. Har beställt en beg brytare från Bildelsbasen. Antar att det är "plug ad play".

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]