Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304618
Sitter och försöker följa min bils öde på verkstaden.
Detta är då inte en Volvoverkstad utan en recondfirma som drivs av en invandrare. Denna firma har gått från enbart rekond till bilförsäljning samt reparation.
Eftersom de är riktigt billiga så vill jag ge dem en chans vilket gör att de får ta jobb jag kan göra själv men blivit för lat för att göra.
Första gången jag lämnade in bilen så fick jag en notis att bilen var olåst. Detta var inte problemet utan den var olåst en kilometer från deras anläggning. Nu visade det sig att de bara ville tvätta bilen åt mig och att detta var en anläggning de hyrde för att handtvätta bilar.

Men det jag märkt vid två tillfällen är att körjournalen inte registrerar korta sträckor.
Just nu är bilen låst och temperaturen den står i är 4grader. Samma i morse. Då var den låst och stod i 2grader. Vid ett tillfälle funkade inte angivelsen då bilen användes. Straxt efter var den öppen och temperaturen var 16grader.
Nu räknar jag med att bilen är klar.
Men körjournalen visar ingenting. Jag kan köpa detta då jag själv parkerade bilen 30 meter från verkstadsporten.
Men inte ens en registrering att bilen har använts?

Jag förstår själv att den tydligen inte registrerar så korta sträckor. Men vart går gränsen och varför?
För när jag haft den på Rejmes så vet jag att de varit tvugna att köra den över 100meter från parkering till verkstadsplats.
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]