Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304329
Pontus123e skrev: mån 11 mar 2019, 20:53
Henkee83 skrev: mån 11 mar 2019, 20:50 Jag har samma problem. Kunde inte starta värmaren i morse, sedan dök varningen upp i appen 1h senare.
Tappade du också kontakten i fredags?
Märkte det först i morse. Appen säger att bilen står i viloläge. Det enda som uppdateras i den verkar vara utomhustemperaturen.
#1304340
Samma här, enda som uppdateras är temperaturen.
Pratade med volvo via bilen innan idag, dom kunde se min position. Ringde ett par timmar senare. Då kunde dom inte se att min bil skickade någon information och att enheten i bilen behöver ses över av en verkstad...
av Kåerr
#1304354
Jag har också bokat tid, men nu blir jag tveksam. Låter lite mysko att fler drabbas vid samma tidpunkt utan samband. Vi får nog be dem undersöka om det är något centralt som påverkar vissa användare.
#1304374
Tycker vi alla ringer o ligger på så dom tittar
på det därifrån först. Ringer fler så tror jag dom är mer benägna på att se över det.
Uppdatera gärna här i tråden om ni hör något.
av ocram
#1304378
Jag tryckte VOC- knappen i bilen igår och talade med VOC-centralen. Dom såg min bil i tjänsten men kunde inte görä någonting. Dom tyckte att bilen kanske saknar VOC-update. Men säkerhetsfunktioner funkar i alla fall.

VOC-moduler uppdateras inte i service om allt är ok, åtminstone i Finland.
#1304385
Ringde Volvo igen, och de är tydliga med det inte är något centralt som påverkar vissa användare.

Dock, det verkar som det skett en mjukvaruuppdatering i mars som kanske påverkar:

https://www.volvocars.com/uk/support/ar ... 515970036d

"Updates from and including March 2019 
Improvement of the engine management system's optimisation. 
Communication between the car and the Volvo On Call app has been improved with regard to warnings for low fuel level."
Senast redigerad av 1 Kåerr, redigerad totalt 0 gånger.
#1304391
Kåerr skrev:Ringde Volvo igen, och de är tydliga med det inte är något centralt som påverkar vissa användare.

Dock, det verkar erkar som det skett en mjukvaruuppdatering i fredags som kanske påverkar:

https://www.volvocars.com/uk/support/ar ... 515970036d

"Updates from and including March 2019
Improvement of the engine management system's optimisation.
Communication between the car and the Volvo On Call app has been improved with regard to warnings for low fuel level."
Hmm okej spännande. Men vore ju väldigt konstigt ifall ens VOC behöver uppdateras via verkstad varje gång dom själva gör en uppdatering.
Då behöver man ju åka in med bilen titt som tätt för att få nya uppdateringar.
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]