Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ocram
#1304901
NicklasP skrev:
ocram skrev:Jag fick info direkt från deras personal, mina tjänster började fungera igår kväll
Mina tjänster fungerar nu också. Allt är även "backloggat" så resorna jag gjort mellan fredag t.om idag har dykt upp i körjournalen nu.
Igår bokade jag tid på Bilia , ingen mening att ta in bilen då om jag förstår dig rätt ocram så var det hos volvo felet låg?
Ju, dom sa att felet är hos Volvo. Lösningen var nån slags "reset"
#1304903
ocram skrev:
NicklasP skrev:
ocram skrev:Jag fick info direkt från deras personal, mina tjänster började fungera igår kväll
Mina tjänster fungerar nu också. Allt är även "backloggat" så resorna jag gjort mellan fredag t.om idag har dykt upp i körjournalen nu.
Igår bokade jag tid på Bilia , ingen mening att ta in bilen då om jag förstår dig rätt ocram så var det hos volvo felet låg?
Ju, dom sa att felet är hos Volvo. Lösningen var nån slags "reset"
Okej, konstigt att inte Volvo Sverige kunde se detta... tur att du var på finland så att felet ordnade sig. Hade varit surt att behöva betala en felsökningskostnad i onödan :)
#1304914
Kanske inte samma problem men fick ett tag att Service erfordras på VOC (eller liknande) i displayen. Ringde upp VOC men de såg inget konstigt. De trodde att en mjukvara behövde uppdateras i bilen.
Inte sett det på någon vecka nu dock...
#1426724
Nu när kylan har kommit så fungerar inte appen volvo on call, får felmeddelande att :värmaren kunde inte startas
: bilen är olåst, så bilen kunde inte startas.
Vad kan vara fel?



Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

#1426726
... och fungerar inte det kan man radera och installera om appen i telefonen samt ladda startbatteriet.
#1426728
fdSAABägare skrev:Nu när kylan har kommit så fungerar inte appen volvo on call, får felmeddelande att :värmaren kunde inte startas
: bilen är olåst, så bilen kunde inte startas.
Vad kan vara fel?



Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Har faktiskt också haft problem.
Varken värmare eller fjärrstart har fungerat.

Har någon fått appen till Apple Watch att fungera? Tycker det står mest ”Misslyckas” när man försöker göra något.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1426736
Favazza skrev: Har någon fått appen till Apple Watch att fungera? Tycker det står mest ”Misslyckas” när man försöker göra något.
Jag använder VOC hela tiden med min AppleWatch3, funkar perfekt och har inte upplevt några problem med appen de 2-3åren jag haft klockan.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]