Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304108
Hej,

En fundering hos en som kan noll om bilar....
Utfördes en 12 000 mil service för en månad sedan på min V60 drive -11. Essential service, luftfilter och bränslefilter. Idag började motorlampan lysa gult och det står försämrad motorprestanda.

För mig verkar det som något är igentäppt/igensatt.

Kan detta bero på felmonterat luftfilter eller bränslefilter? Bilen servades hos en auktoriserad Volvo ÅF.
Motorn låter inte onomarlt eller så, den accelererar bara jävligt trögt.
Ska ringa min pst imorgon, men är jäkligt nyfiken att höra era teorier.

Hälsningar Hildrutt
#1305561
Inte fel isatt luftfilter eller bränslefiter enligt mig.
Luftfiltret får du nog inga felkoder pp om det inte är hel igensatt. Inte mekens fel om du har en ekorre som samlar nötter där.
Bränslefiltret. Hade det dragit in tjuvluft så hade den varit svår att starta eller inte startat alls. Kunde varit mekens fel men då hade han inte fått igång den och har den gått i fyra veckor efter service så är det nog något annat fel.

Wastegaten som dol antyder något om finns inte på din bil. Klockan som ser ut som en wastegate styr VNT i turbon.

Vet inte vad servicekillen kan gjort som visat sig efter fyra veckor men läs ut felkoden så vet du vad du skall beskylla honom för.
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]