Sida 1 av 1

Köp av V60 D6 laddhybrid Euro 5

Postat: ons 20 feb 2019, 22:32
av Ssvensson
Hej,
Ska köpa en V60 laddhybrid och har provat en V60 D6 2013 10k mil, fullutrustad i princip.
Det jag funderar på är om det är klokt att köpa en Euro 5 klassad med kommande miljözoner.
Jag bor inte nära en storstad.
Kommer man kunna besöka storstäder i framtiden? Ex. får man köra till ett hotellet som ligger i närheten av Liseberg?

Ska man gå upp till en Euro 6 klassad V60 D5 laddhybrid då får man plussa på 50-60 tusen.
För dessa får man en 2015-2016 som rullat runt 8k-10k mil.

Är den typiska laddhybridföraren och klarar mig gott på dessa mil för daglig körning.

Re: Köp av V60 D6 laddhybrid Euro 5

Postat: ons 20 feb 2019, 22:53
av joel80
Min "gamla" V60 D5 TE MY16 står på Bilbolaget i Gävle.. Tror dom ska ha kring 270k för den.. Vad får man betala för en D6?

Re: Köp av V60 D6 laddhybrid Euro 5

Postat: tor 21 feb 2019, 00:09
av FSandstrom
Min D6a 2014, 12000 mil värderas/värderades till 175 tkr i inbyte när jag får min nya om 6 veckor. Antar att det betyder typ 230 tkr ut från dem?

Skickat från min G8341 via Tapatalk


Re: Köp av V60 D6 laddhybrid Euro 5

Postat: sön 24 feb 2019, 10:48
av Ssvensson
joel80 skrev: ons 20 feb 2019, 22:53 Min "gamla" V60 D5 TE MY16 står på Bilbolaget i Gävle.. Tror dom ska ha kring 270k för den.. Vad får man betala för en D6?
Har kikat på den och den är över min budget tyvärr.

Lutar åt D6:an men frågan är om det är så klokt.
6 år gammal bil för 200k
Vad är den värd om 4år?
Får man något för den?

Re: Köp av V60 D6 laddhybrid Euro 5

Postat: fre 23 aug 2019, 10:33
av Mrhenke
Livar upp den

Jag köpte mig en D6 2014 180000 på mätaren för 145.000 kr . Jag var den andra ägaren .
Fick service avtal på 3 år för 325 kr i månaden i 3 år baserad på max mil . Det var i april o nu har bilen gått 207052 , räknar med runda slänga runt närmare 30 . När avtalet gått ut . Bilmarknaden ser nog ut på ett helt annat sätt .
Kommer nog inte få så mycket för en bil som är nästan 10 år o 300000 mil på mätaren . Är det inget större fel på den . Så varför inte behålla ? Kanske minska max mil , fundera på mindre elbil till jobbet . Jobbet är ändå t/r 7 mil . Jag kan köra från Malmö till Stockholm på 1 tank . Bra fart i bilen , man sitter ändå skönt .