Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1306815
@cotag ser du någon mer info om hur kalibrering utförs, rent logiskt? Finns TRW sidan på internet? Går den att göra utan dator, vida/dice? Eller menar dom kalibrering görs på så sätt att man pumpar med fotbromsen efter torx & belägg&skiv-bytet, och sen applicerar" kalibrering" genom att trycka repeterat på av på epb knappen (vilket jag gjort)?

Verkar lite märkligt att Vida måste användas med tanke på hur många Youtube videos på detta det finns, där de ej använt Vida.
Löser jag problemet kommer jag givetvis posta lösning här.
Tack för all info hittills @cotag
#1307407
Jag skulle behöva byta klossar bak under våren... Hurra.. :bored:
Det naturliga för mig är att lämna in den, men har klurat på att göra det själv. Kul att pilla lite nån helg!
När jag läser denna tråden känns det dock relativt avlägset att få till det....
#1307567
Jag bytte mina klossar och skivor i höstas, innan vintern kom. Har kört ca 400 mil sedan dess och verkar inte ha några problem. Lagt märke till att bakskivorna är lite mer inkörda än framskivorna, men temperaturen på fälgarna fram och bak är densamma när man stannat. Förbrukningen verkar vara densamma som innan.
Sommardäcksbyte snart, så får känna då om det ligger an.

Jag gjorde inget annat än vad som var i youtubevideosarna, men återkommer om ett par veckor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]