Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1299301
Lider med dig. Oförsäkrad, oskattad och obesiktigad. Då ska det väl gå genom trafikskadenämnden? Onödigt mycket extra arbete. Hoppas ni drabbade har helförsäkring, då blir det i något bättre.
Alldeles för lite Poliser ute på vägarna som kan stoppa några av dessa Idi...er. :mad:
av kebabpizza
#1299310
Ett laglöst drägg, vad är oddsen på att denne är ute och rullar i någon ny skrothög inom några dagar igen?
av dannesk
#1299318
EbbevonVolvo skrev:Lider med dig. Oförsäkrad, oskattad och obesiktigad. Då ska det väl gå genom trafikskadenämnden? Onödigt mycket extra arbete. Hoppas ni drabbade har helförsäkring, då blir det i något bättre.
Alldeles för lite Poliser ute på vägarna som kan stoppa några av dessa Idi...er. :mad:
Ersättning ifrån trafikförsäkringsfäreningen är väl bara gällande ifall förövaren smitit ifrån platsen och okänd men kan ha fel, i detta fall var ju bilen kvar?

Jag är också helt för betydligt mer poliser på vägarna och alla polisbilar ska vara utrustade med ANPR så kamerorna läser och analyserar regskyltar i real-tid. Tyvärr i dagens Sverige så gnälls det ju hela tiden så fort någon stoppas eller en bot blir utfärdad på att poliserna ska prioritera annat bus som om det ena ska utesluta det andra brottet. Vore betydligt behagligare att alla som saknar blinkers/belysning/fösäkring/oskattat/obesiktat osv. bötfälls eller tas ur trafik omgående.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1299322
andreasp skrev:Uppdatera gärna med hur det har gått när bilen är fixad. Jag är nyfiken på hur pass smidigt det är när detta händer, från att man trycker på Volvo on call till att bilen är reparerad. Bra på papper, men inbillar mig att man kan stöta på en del krångel.
Allt det där beror ju på hur snabbt försäkringsbolaget tar fram ett skadenummer samt hur snabbt den skadebesiktigas och slutligen hur lång väntetid de har på skadeverkstaden.

Jag blev med påkörd bakifrån med en tidigare bil, lite plastskador och ett fäste samt att de skulle rikta bakluckan tror jag. Fick skadenummer direkt när jag ringde och fick bilen skadebesiktigad dagen efter. Två veckor senare hade de tid och sedan hade de den i nästan två veckor sedan var det klart. Inget krångel alls. I TS fall med någon pundarkrökare vet i f-n hur det går men det bör inte dra ut på tiden nämnvärt. Har dock hört folk fått vänta längre än så på samtliga punkter.
av 4ever
#1299438
Fick skadenummer direkt när jag anmälde
Tror dom skulle besiktiga bilen idag så får väl höra mer nästa vecka kan verkligen inte klaga på volvia
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1299446
Har man helförsäkring spelar det ingen roll för reparationstiden vad motparten har för försäkring. Det är ditt försäkringsbolag som lagar bilen. Ditt krav på trafikskadeföreningen blir din självrisk.
av dannesk
#1299481
Fjonsson skrev:Har man helförsäkring spelar det ingen roll för reparationstiden vad motparten har för försäkring. Det är ditt försäkringsbolag som lagar bilen. Ditt krav på trafikskadeföreningen blir din självrisk.
Så var det för mig också, mitt försäkringsbolag reparererade bilen oavsett vem som orsakade skadan och gjorde sedan upp med motpartens försäkringsbolag . Det värsta man kunde åka på var sin egen vagnskadesjälvrisk om man vart vållande men i mitt fall var det motparten. Hade det varit en person utan försäkring som vållat skadan så skulle jag åkt på min vagnskadesjälvrisk om nu inte trafikskadeföreningen skulle vara inkopplad.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1299484
Om man man blir påkörd av ett försäkringspliktigt fordon som saknar försäkring betalar föreningen. Jag blev påkörd av en moped som smet och utan vittnen kunde man inte säkerställa att det var ett försäkringspliktigt fordon som gjorde skadan. I det här fallet finns ju inga frågetecken.
av 4ever
#1306718
Hämtat pärlan idag allt har gått smärtfritt och kostnadsfritt . Enda jobbiga är att man är sugen på den nya v60 hann ju köra 400 mil med den :)
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]