Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knorre
#1289630
Jag har en Volvo s60-12. Funderar lite.. De nyare S60 har ju färgskärm. Går det att byta den nuvarande skärmen till en nyare? Är det andra funktioner i den nyare stereon som skiljer sig från den jag har i min? Finns ju väldigt få alternativ med tanke på telefonpanelen..
Tar tacksamt emot tips och trix och annat skoj som rör stereon.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1289691
Knorre skrev: tis 01 jan 2019, 15:50 Jag har en Volvo s60-12. Funderar lite.. De nyare S60 har ju färgskärm. Går det att byta den nuvarande skärmen till en nyare? Är det andra funktioner i den nyare stereon som skiljer sig från den jag har i min? Finns ju väldigt få alternativ med tanke på telefonpanelen..
Tar tacksamt emot tips och trix och annat skoj som rör stereon.
Visst kan du byta från 5" till 7". Det blir ett riktigt lyft, tycker jag. Står mer i länken nedan:
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Användarvisningsbild
av batmac
#1290404
Jag blir lite fundersam när du skriver att "De nyare S60 har ju färgskärm. Går det att byta den nuvarande skärmen till en nyare?" då det för mig låter som att din nuvarande INTE har det, vilket den borde ha om det är en S60 2012. Jag tänkte bara så att det inte blir något missförstånd vad som faktiskt går att göra.
av mattiasv60
#1290430
2012 års S60 har väl färgskärm oavsett 5" eller 7" ? Däremot är det väl inte mycket som visas i färg ? Navigationen är väl i färg - annars mest svart-vitt...(liten färgsymbol beroende på mediaval - USB, radio, CD, blåtand mm)
Teman fanns väl heller inte 2012 - det var innan det digitala kombiinstrumentet kom..
/M
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]