Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
#1286596
klirre skrev:Klart jag har annan ÅF närmre, men Bilia gav mig nån maxi-trygg garanti på begagnad bil som inte gäller mer än hos dem. Tror inte jag har nån speciell lycka med att hämta ut batteriet hos nån konkurrent precis.
Du har nybilsgaranti ifrån Volvo centralt i 2år ifrån första köpedatum så åk till närmaste Volvo ÅF. Dessutom så kan du utnyttja den utökade Selectgarantin (som borde vara den du fått med bilen) hos annan ÅF eftersom det är Volvo Centralt som även står för den.
https://www.volvocars.com/se/bilar/uppt ... lsrc=aw.ds
av klirre
#1286613
Så nybilsgarantin följer med till nästa ägare? Trodde sånt bara gällde första ägaren. Bilia verkar köra sitt eget race och är inte med bland Selekt-återförsäljarna, stod inget om att det ingick i villkoren när jag köpte bilen. Ska åka till lokala ÅF och snacka med dem.
av dannesk
#1286623
Ja, garantin följer alltid med produkten och i detta fall bilen. Däremot den lagstadgade reklamationsrätten på 36månader gäller endast första ägaren.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1286747
dannesk skrev: lör 15 dec 2018, 13:09 Ja, garantin följer alltid med produkten och i detta fall bilen. Däremot den lagstadgade reklamationsrätten på 36månader gäller endast första ägaren.
Första ägaren om det är en privatperson kanske skall förtydligas. Reklamationsrätten är en del av konsumentköplagen som gäller....konsumenter, inte företag.

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]