Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjus
#1284299
Hej

Kan någon hjälpa mig med hur man får bort den irriterande varningen "Fyll På Spolarvätska". Vätska påfylld trots detta så kommer varningen upp med jämna mellanrum.

Ytterligare en fråga är hur man ställer torkarbladen i serviceläge. Trots en referens i quick guiden till Ägarmanualen finns där i inget. Nyfiken bara.

V60 My15 (inclusive all)

Tack på förhand // Lars
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1284303
Hej,

Om den varnar trots påfyllning är det antingen något läckage eller givaren som spökar.
Jag fick byta givare på min V60 då den varnade trots att behållaren var full.

Serviceläget får du fram enligt nedan. Jag brukar dock trycka snabbt på startknappen, slå till på torkarspaken sen snabbt trycka på knappen igen när torkarna är i läget rakt upp.
Torkare V60.JPG
Torkare V60.JPG (55.21 KiB) Visad 2134 gånger
av tjus
#1284305
Tack för ditt svar, får väl kolla om det är läckage, annars är det väl givaren. Bra info om torkarna, tack

/// Lars
Användarvisningsbild
av supersonical
#1284315
tjus skrev:Hej

Kan någon hjälpa mig med hur man får bort den irriterande varningen "Fyll På Spolarvätska". Vätska påfylld trots detta så kommer varningen upp med jämna mellanrum.

Ytterligare en fråga är hur man ställer torkarbladen i serviceläge. Trots en referens i quick guiden till Ägarmanualen finns där i inget. Nyfiken bara.

V60 My15 (inclusive all)

Tack på förhand // Lars
Jag hämta ut min nya V60 CC för någon vecka sedan och har exakt samma grej med spolarvätskavarning!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1284320
supersonical skrev: mån 03 dec 2018, 21:22
tjus skrev:Hej

Kan någon hjälpa mig med hur man får bort den irriterande varningen "Fyll På Spolarvätska". Vätska påfylld trots detta så kommer varningen upp med jämna mellanrum.

Ytterligare en fråga är hur man ställer torkarbladen i serviceläge. Trots en referens i quick guiden till Ägarmanualen finns där i inget. Nyfiken bara.

V60 My15 (inclusive all)

Tack på förhand // Lars
Jag hämta ut min nya V60 CC för någon vecka sedan och har exakt samma grej med spolarvätskavarning!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Åk tillbaka till din ÅF.
Jag hade inte haft min så speciellt länge när givaren började bråka, byttes utan några konstigheter på garantin.
Användarvisningsbild
av supersonical
#1284323
fjohan82 skrev:
supersonical skrev: mån 03 dec 2018, 21:22
tjus skrev:Hej

Kan någon hjälpa mig med hur man får bort den irriterande varningen "Fyll På Spolarvätska". Vätska påfylld trots detta så kommer varningen upp med jämna mellanrum.

Ytterligare en fråga är hur man ställer torkarbladen i serviceläge. Trots en referens i quick guiden till Ägarmanualen finns där i inget. Nyfiken bara.

V60 My15 (inclusive all)

Tack på förhand // Lars
Jag hämta ut min nya V60 CC för någon vecka sedan och har exakt samma grej med spolarvätskavarning!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Åk tillbaka till din ÅF.
Jag hade inte haft min så speciellt länge när givaren började bråka, byttes utan några konstigheter på garantin.
Japp, får göra det. Hämta ut bilen med 47mil på mätaren och konstigt nog var torkarna också slitna och lämna ränder efter sig. Jag har också betalat för att gå backkamera installerat Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Mumsmums
#1284866
Har samma problem med min. Varnar för spolarvätska trots att den är fylld.
Användarvisningsbild
av moose
#1284868
Verkar vara en skitgivare det där. Min varnar aldrig även fast ja kört tomt i behållaren. Skall klaga innan bilen blir 2år nu.

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]