Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1284791
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 09:46
theodorkalin skrev:31365548 finns ca 2-4 st tillgängliga på Volvo för tillfället innan de är slut igen så ni vet :-)
Jag ringde precis min volvo åf, uppgav detta nr men han påstod att detta var till vanliga spollampor och hade inte sett de med inbyggd led..
Är det på bilia jag beställer theodorkalin?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Det är för att många inte ens vet att dessa finns.
Nedan är kvittoklipp och lådan från mina lampor.
Vill du så ta en skärmdump på dessa om du åker till din ÅF och visa upp...
LED lampa Volvo.JPG
LED lampa Volvo.JPG (18.49 KiB) Visad 571 gånger
Låda Volvo LED.JPG
Låda Volvo LED.JPG (23.79 KiB) Visad 571 gånger
#1284792
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 09:46
theodorkalin skrev:31365548 finns ca 2-4 st tillgängliga på Volvo för tillfället innan de är slut igen så ni vet :-)
Jag ringde precis min volvo åf, uppgav detta nr men han påstod att detta var till vanliga spollampor och hade inte sett de med inbyggd led..
Är det på bilia jag beställer theodorkalin?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Det numret skall vara till LED hos alla ÅF till Volvo. Yes, vi kan få tag på en uppsättning till ungefär innan de är slut hos Volvo igen.
#1284794
theodorkalin skrev:
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 09:46
theodorkalin skrev:31365548 finns ca 2-4 st tillgängliga på Volvo för tillfället innan de är slut igen så ni vet :-)
Jag ringde precis min volvo åf, uppgav detta nr men han påstod att detta var till vanliga spollampor och hade inte sett de med inbyggd led..
Är det på bilia jag beställer theodorkalin?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Det numret skall vara till LED hos alla ÅF till Volvo. Yes, vi kan få tag på en uppsättning till ungefär innan de är slut hos Volvo igen.
Gick in på bilia men kunde ej hitta skyltbelysningen. Kan jag maila dig eller någon annan på bilia?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

#1284805
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 10:35
theodorkalin skrev:
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 09:46 Jag ringde precis min volvo åf, uppgav detta nr men han påstod att detta var till vanliga spollampor och hade inte sett de med inbyggd led..
Är det på bilia jag beställer theodorkalin?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Det numret skall vara till LED hos alla ÅF till Volvo. Yes, vi kan få tag på en uppsättning till ungefär innan de är slut hos Volvo igen.
Gick in på bilia men kunde ej hitta skyltbelysningen. Kan jag maila dig eller någon annan på bilia?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Pröva att ringa din närmsta Bilia anläggning o kolla om de kan få tag på dom :-)
#1284828
theodorkalin skrev:
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 10:35
theodorkalin skrev: Det numret skall vara till LED hos alla ÅF till Volvo. Yes, vi kan få tag på en uppsättning till ungefär innan de är slut hos Volvo igen.
Gick in på bilia men kunde ej hitta skyltbelysningen. Kan jag maila dig eller någon annan på bilia?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Pröva att ringa din närmsta Bilia anläggning o kolla om de kan få tag på dom :-)
Tack för all hjälp här! Dock får man väl snart lägga detta på hyllan för verkar inte kunna få tag på skyltbelysningen. Har nu även chattat med Bilia samt ringt och pratat med Bilia i Lund men de menar på att skyltbelysningen inte kommer att funka och att det inte räcker med numret 31365548 för att beställa eftersom det finns olika versioner av skyltbelysning med detta nr. Så vad kan man göra nu?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

#1284849
FORSV50 skrev:
theodorkalin skrev:
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 10:35 Gick in på bilia men kunde ej hitta skyltbelysningen. Kan jag maila dig eller någon annan på bilia?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Pröva att ringa din närmsta Bilia anläggning o kolla om de kan få tag på dom :-)
Tack för all hjälp här! Dock får man väl snart lägga detta på hyllan för verkar inte kunna få tag på skyltbelysningen. Har nu även chattat med Bilia samt ringt och pratat med Bilia i Lund men de menar på att skyltbelysningen inte kommer att funka och att det inte räcker med numret 31365548 för att beställa eftersom det finns olika versioner av skyltbelysning med detta nr. Så vad kan man göra nu?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
då vet jag verkligen inte hur dom jobbar haha... känns ju väldigt skumt att de säger att det inte kommer funka då det fungerar för oss andra.. men de kanske har ett annat lager än oss här, vi får vårat från göteborg och där får man tag i dem. dom vet nog inte vad dom pratar om på Bilia Lund
#1284850
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 13:42
theodorkalin skrev:
FORSV50 skrev: tor 06 dec 2018, 10:35 Gick in på bilia men kunde ej hitta skyltbelysningen. Kan jag maila dig eller någon annan på bilia?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Pröva att ringa din närmsta Bilia anläggning o kolla om de kan få tag på dom :-)
Tack för all hjälp här! Dock får man väl snart lägga detta på hyllan för verkar inte kunna få tag på skyltbelysningen. Har nu även chattat med Bilia samt ringt och pratat med Bilia i Lund men de menar på att skyltbelysningen inte kommer att funka och att det inte räcker med numret 31365548 för att beställa eftersom det finns olika versioner av skyltbelysning med detta nr. Så vad kan man göra nu?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Tyvärr är det sådant som uppstår när dom inte vet att denna del existerar... :bored:
Testat med ÅF i typ Sjöbo, Malmö eller Eslöv?
"Hej, jag skulle vilja beställa två stycken skyltbelysningsenheter med artikelnummer 31365548. När kan ni ha dessa hemma?" :-)
#1284881
Jag frågade i Sjöbo men dem kunde inte beställa likaså Bilia Jägersro.
Däremot hittade jag en kille på Bilbengtsson i Ystad som löste det efter lite letande.
Man har ingen returrätt på dessa så det kan vara därför dem inte vill beställa.


/M
#1284969
jo det kan man tycka
Magnus-B skrev:Jag frågade i Sjöbo men dem kunde inte beställa likaså Bilia Jägersro.
Däremot hittade jag en kille på Bilbengtsson i Ystad som löste det efter lite letande.
Man har ingen returrätt på dessa så det kan vara därför dem inte vill beställa.
/M
Skumt, för jag beställde mina i sjöbo av min service tekniker
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Byta Mätarhus v70 2005

Hej alla. Jag har en fråga som jag undrar […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!