Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280076
Har ett problem med bilen, vänster sidospegel går inte in på automatik när jag låser bilen (eller trycker på knappen inne i bilen).
Höger gör det om jag trycker på knappen två gånger, dvs den går inte in om jag låser bilen utan måste isåfall trycka på låsuppknappen och sedan låsknappen direkt efter så går den in (den högra) den vänstra gör inte det minsta ljud från sig.

Jag har plockat isär spegel så långt jag kunnat för tillfället och tänkte mäta upp kablarna (en vit och en gul) men får inte ut siffror som jag förstår (är väldigt novis på detta att mäta upp men har en multimeter).

Känns som spegelmotorn gett upp men skulle vilja bekräfta detta.
Någon som vet hur jag får bort spegeln helt från bilen?

Några tips? Antar att det inte borde vara någon av säkringarna iom kontrollpanelen fungerar etc. (jag kan tex styra spegeln via knappen etc.)

//P
#1439728
@Riohlsson, Rekommenderar att "tagga" och maila personen då så denne set detta då den var senast aktiv i december 2020 memberlist.php?mode=viewprofile&u=51022

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]