Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1366125
Glömde följa upp här med resultatet .
Tyvärr så hjälpe det inte att byta toppen. Verkade fungera ett kort tag men sedan återkom exakt samma symptom. Verkstaden valde då att rekommendera försäkringsbolaget att helt enkelt byta motor. Sedan dess har allt varit bra. Tur att man hade täckning för maskinskada i försäkringen. Men även ett stort plus till verkstaden som tog mellanskillnaden på topplocksbyte och motorbyte på goodwill.
#1383771
Min bil harliknande symptom vattnet försvinner efter hand volvo bytt ut EGR kylaren som börjat läcka efter återkallningsåtgärd. tyvärr försvinner vatten i mindre mängd fortfarande. från början trodde volvo att det var topplockspacningen men har provtryckt och säger att det inte är det syns ingen läcka under bilen. Volvo ville ta på försäkringen men har inte krävt mig på något ,men det känns som att det inte är klart ännu. volvo fyller på kylvätska gratis vid behov men var tar vattnet vägen? :-(

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]