Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ricjuo
#1311587
AndreasThn skrev:
ricjuo skrev: mån 15 apr 2019, 11:29
AndreasThn skrev:Hade siktat på en av de med aktiv farthållare, vi har det inte i Q5:an och saknar det.
Sant, det hade vi i vår XC60, det är en del av vilket paket? City safety?
Hmm hette inte paketet "driver support"? :-)
Så var det ju! Tackar!
av ricjuo
#1311666
Den som just nu lockar mest är den blåa ocean race, nått jag undrar dock. Är dt vanligt att man kör med både VOC och elektrisk motorvärmare?

Motorvärmare (med kupéuttag), Parkeringsvärmare (med tidur),
av UnleashFusion
#1311670
ricjuo skrev: mån 15 apr 2019, 17:29 Den som just nu lockar mest är den blåa ocean race, nått jag undrar dock. Är dt vanligt att man kör med både VOC och elektrisk motorvärmare?

Motorvärmare (med kupéuttag), Parkeringsvärmare (med tidur),
Oftast räcker det med Parkeringsvärmare men kanske inte så bra om man har t.ex. garage. Carport eller parkering vid gatan lämpar sig parkeringsvärmaren bättre än motorvärmare(som du måste koppla in anslutningskabeln till en elbox/stolpe beroende på hur du bor.(en vanlig calix-sladd) samt har en kupévärmare inkopplad vid passargerarsidan.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1311672
ricjuo skrev: mån 15 apr 2019, 17:29 Den som just nu lockar mest är den blåa ocean race, nått jag undrar dock. Är dt vanligt att man kör med både VOC och elektrisk motorvärmare?

Motorvärmare (med kupéuttag), Parkeringsvärmare (med tidur),
Vet inte hur vanligt det är med elektriskt kupéuttag/motorvärmare när det redan finns dieselvärmare/VOC i bilen. Är det en funktion du är intresserad av så kolla att den verkligen finns och inte faller under "Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar" som säljaren skrivit i annonsen.
https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... 4.htm?sa=1
av UnleashFusion
#1311674
Cotag skrev: mån 15 apr 2019, 17:49
Det syns tydligt att bilen har kupéuttag, dels på sidan av vänster-stötfångare(luckan) samt inne i passargerarsidan sitter kontaktdonen vid torpedväggen. Frågan är bara om det kommer ut ström till kontakten. Jag skulle definitivt prova med hjälp av verkstad att strömmen och motorvärmaren fungerar. Har själv erfarenhet när kabeln/sladden till grenuttaget i motorrummet kan glappa/hoppa ur själva grenuttaget och när du kopplar in fungerar det bara att t.ex. ladda billaddaren(om man har det installerat) vilket jag absolut säger ja till om bilen inte har). men att strömmen bryts av vid grenuttaget och kontaktdonen/kupéuttaget inte får ström alls.
av Metehan18
#1418494
Hej, jag hade en v60 2015 årsmodell den hade gått runt 11.000 mil köpte den för 159 februari 2018.
Använde den i drygt 2 årstid och det var en momentum. Sen sålde jag den för 139. Dagen efter åker jag o köper v60 2018 summum i år 10 januari 2020. Har använt den nästan 1 år. Sålde den också o köpte nya v60 inscription. Nu när jag har den nya v60 inscription det känns som jävig haft en gammaldags bil. Vilken skön känsla att sitta o köra den nya v60. Helt underbar. Och stor bagage. Den är mer stabil än den gamla versionen.
Jag har alltid kört på D4.
D3 säljs inte lika fort som D4. Sen när du ska sälja vidare om ett par år då håller D4 bättre i pris än D3!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]