Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274165
Skulle velat att den hade adaptiv farthållare om det var jag som skulle köpa.
av UnleashFusion
#1274175
Jag tycker att bilen som du länka är rätt bra uppgradering. Adaptiv farthållare som Magnus-B nämnde har jag inte på min bil(V70-11) så den funktionen kan jag inte säga något om(är säkert en funktion som många tycker om antar jag) men från mitt perspektiv funkar den vanliga farthållaren för långa turer gått och väl.
av Chkndnnr
#1274176
UnleashFusion skrev:Jag tycker att bilen som du länka är rätt bra uppgradering. Adaptiv farthållare som Magnus-B nämnde har jag inte på min bil(V70-11) så den funktionen kan jag inte säga något om(är säkert en funktion som många tycker om antar jag) men från mitt perspektiv funkar den vanliga farthållaren för långa turer gått och väl.
Magnus-B skrev: tor 11 okt 2018, 15:47 Skulle velat att den hade adaptiv farthållare om det var jag som skulle köpa.
Tror jag klarar mig på vanliga farthållaren med :)

Hur vet man om en firma är med i MRF? Den bilen som jag länkade senast har blivit servad tre gånger. Två hos Volvo och senast hos götaström bil MECA i början av året.

Och om bilen har VoC samt dieselvärmare med tidur då kan man styra den från en app, stämmer det? Eller måste man ha något extra
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274186
Har du haft adaptiv farthållare en gång så vill du inte vara utan det sen.
Med automat är det dessutom extra fint då bilen följer framförvarande i köer.
Men som sagt man klarar sig utan.
Voc funkar sålänge du har ett abbonemang på det och då kan du styra värmare och starta motorn med appen(automat) samt skicka destinationer till navin.
Ang navin så kan man på vissa modeller sätta ett simkort för internetuppkoppling men personligen tycker jag att det fungerar bättre med internetdelning via mobilens bluetooth.
Kopplar upp snabbare och det kostar inget extra.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1274190
Fjärrstart av motorn via appen går inte på bilar med manuell växellåda och bilar med den äldre 5-cyl motorn med AWD, trots att den sistnämnda har automat.
Det är automat i kombination med VEA-motor som gäller för denna funktion.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1274194
Chkndnnr skrev:
UnleashFusion skrev:Jag tycker att bilen som du länka är rätt bra uppgradering. Adaptiv farthållare som Magnus-B nämnde har jag inte på min bil(V70-11) så den funktionen kan jag inte säga något om(är säkert en funktion som många tycker om antar jag) men från mitt perspektiv funkar den vanliga farthållaren för långa turer gått och väl.
Magnus-B skrev: tor 11 okt 2018, 15:47 Skulle velat att den hade adaptiv farthållare om det var jag som skulle köpa.
Tror jag klarar mig på vanliga farthållaren med :)

Hur vet man om en firma är med i MRF? Den bilen som jag länkade senast har blivit servad tre gånger. Två hos Volvo och senast hos götaström bil MECA i början av året.

Och om bilen har VoC samt dieselvärmare med tidur då kan man styra den från en app, stämmer det? Eller måste man ha något extra
Om jag tänker rätt så bör den 3é servicen varit en basservice, vilket b.l.a innebär att mjukvaran bör uppdateras i bilen. Mig veterligen kan detta endast göras av en auktoriserad volvoverkstad, en "auktoriserad allbilverkstad" saknar verktyg för detta. Rent praktiskt -tror- jag att exempelvis goodwill från Volvos sida gällande framtida problem med EGR-ventil kan bli påverkat, mjukvara har blivit uppdaterat just för att reducera sådana fel.
Hör gärna med säljaren vad som menas med att bilen är "enkel att äga" som det skrivs i annonsen, jag är nyfiken. :)
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274201
fjohan82 skrev:Fjärrstart av motorn via appen går inte på bilar med manuell växellåda och bilar med den äldre 5-cyl motorn med AWD, trots att den sistnämnda har automat.
Det är automat i kombination med VEA-motor som gäller för denna funktion.
Bilen som länkas och beskrivs som en bil med rätt utrustning och enkel att äga har enl säljaren Vea motor och automat men inte awd.
Funkar inte fjärrstart då?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1274209
Chkndnnr skrev:Jag skrev fel! Det var denna annons https://www.blocket.se/vi/81400877.htm som hade blivit servad på Volvo två gånger och götaström bil
Ok. Snarlika bilar med tanke på miltalet och problematiken med att bilen (troligen) inte fått mjukvaruuppdatering.
av Chkndnnr
#1274211
Cotag skrev: tor 11 okt 2018, 18:39
Chkndnnr skrev:Jag skrev fel! Det var denna annons https://www.blocket.se/vi/81400877.htm som hade blivit servad på Volvo två gånger och götaström bil
Ok. Snarlika bilar med tanke på miltalet och problematiken med att bilen (troligen) inte fått mjukvaruuppdatering.
Hur löser man detta?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]