Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1274061
Chkndnnr skrev: ons 10 okt 2018, 14:48
AndreasThn skrev: ons 10 okt 2018, 14:46 Kan varmt rekommendera electric silver :-) 8-)
Lätt skött men samtidigt ett otroligt djup :-D
Tack men silver går helt bort här hemma :P
Chkndnnr skrev:
Lockis skrev: ons 10 okt 2018, 14:40
Chkndnnr skrev: ons 10 okt 2018, 14:37 Har läst lite om färger också. Svart ska vara det sämsta när det gäller smuts, repor, stenskott osv. Hur tänker ni kring det?
Jag kör Onyx (Svart Metallic) Och jag har inte behandlat den med något. Visst blir den skitig och det syns också när bilen är skitig.
Svart upplever jag själv att den är mer känslig för repor (Det syns tydligare). Jag har identifierat en del vita prickar på min huv ifrån stenskott.

Tycker man inte om att putsa på sin bil så ska man välja en som inte blir så synligt skitig. Vit bil är tacksam för repor då dessa inte syns jätte tydligt.

Angående skitig bil vet jag faktiskt inte. Den där gamla V70 silver/grå var rätt okej vill jag minnas.

EDIT: Personligen struntar jag i hur lacken är att hålla efter med repor/damm. Jag väljer färg efter vad jag tycker ser snyggt ut. Nästa bil blir Saville grå (denna gången fick jag dock inte välja själv då hemma chefen hade invändningar mot blå eller röd)
Tack för din input! Jag tycker inte om att putsa bilar. Aldrig gjort heller så jag ska försöka att inte köpa en svart bil men ser jag en till bra pris kanske det blir så ändå.
Haha samma här. Hon vill ej ha silver, blå eller röd. Vi båda tycker om grå men väldigt få utbud av dessa.

Vill du svara på mitt inlägg på ditt tidigare inlägg ang bättre bilar för den prisklassen? :)
Vad är det för skillnad på silver och grå? Inte så stor i min värld...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274090
Det är väl nästan lika stor skillnad som mellan vit och svart.
Silver är ljusare än grå.
Bilagor
grå.JPG
grå.JPG (1.01 KiB) Visad 561 gånger
silver.JPG
silver.JPG (808 Bytes) Visad 561 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1274104
Magnus-B skrev: ons 10 okt 2018, 22:11 Det är väl nästan lika stor skillnad som mellan vit och svart.
Silver är ljusare än grå.
Tycker den ena av dessa ser ut som Savile som mig veterligen inte finns till V60.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1274108
fjohan82 skrev:
Magnus-B skrev: ons 10 okt 2018, 22:11 Det är väl nästan lika stor skillnad som mellan vit och svart.
Silver är ljusare än grå.
Tycker den ena av dessa ser ut som Savile som mig veterligen inte finns till V60.
Jodå, det gör den visst.

https://www.blocket.se/kalmar/Volvo_V60 ... 1.htm?aw=1

/Håkan
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274111
Det var osmium grå den mörkare men den fanns kanske inte på V60 ?
Oavsett vilket så är det i mina ögon stor skillnad mellan grå och silver.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1274112
GT-mannen skrev: tor 11 okt 2018, 06:45
fjohan82 skrev:
Magnus-B skrev: ons 10 okt 2018, 22:11 Det är väl nästan lika stor skillnad som mellan vit och svart.
Silver är ljusare än grå.
Tycker den ena av dessa ser ut som Savile som mig veterligen inte finns till V60.
Jodå, det gör den visst.

https://www.blocket.se/kalmar/Volvo_V60 ... 1.htm?aw=1

/Håkan
Alltid lär man sig något!

Hur som, utbudet av S/V60 är enormt så det bör gå relativt lätt att hitta just det man önskar i bilväg.
av III
#1274127
Magnus-B skrev: tor 11 okt 2018, 07:22 Det var osmium grå den mörkare men den fanns kanske inte på V60 ?
Oavsett vilket så är det i mina ögon stor skillnad mellan grå och silver.
Nu har jag en osmiumgrå. Så både savile och osmium har funnits på v60.
av Chkndnnr
#1274156
Lockis
Tror 200k blir alldeles för mycket. Som sagt så kommer jag från en gammal Audi så jag behöver inte så jättemycket utrustning, tror jag! Hade inte ens farthållare i den :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare […]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]