Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RMn
#1273050
Har en S60 2012, som har optimerats med KCR- box (450Nm/ 245hk). Fungerar OK. Nu har BSR till denna motor(D5 5-cylindrig 2,4l, inte den nya D5:an 4-cylindrig 2,0l) tagit fram en utbytesprogramvara, som ger motorn 533Nm och 282hk.
Har någon erfarenhet av resultatet av BSR och programvaran till denna motor.
av RMn
#1273076
Det låter bra. Har du jämfört om deras lovade förbättrade accelrationstider stämmer. Hos vilken återförsäljare gjorde du omprogrammeringen?. Köpte du till PPC 3, så du kan omprogrammera själv?
av popnit
#1273373
Har inte kolla tider eller dylik men skillnaden är markant!
Betydligt större skillnad än vad polestar gjorde på min förra xc60.
Minns inte namnet på firman men jag gjorde det i Halmstad och jag köpte till dosan för 2000:-
Tycker att det är värt 2000:- för att slippa ett eventuellt återbesök efter en service.
Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
#1273406
Jag har en Polestar optimerad 2017 XC60 R-Design D4 som skulle må
bra av BSR steg 1+ chip trim för de hk/Nm siffror som nämnts i detta
inlägg - frågan är (för mig i vart fall) hur man skall tänka beträffande
garanti, försäkring och andrahandsvärde ??

BSR trim är ju inget man strikt behöver så det lär vara klokt fundera
lite på vad man ev förlorar innan man gjort det ... . Är det kanske ngt
man i första hand gör med lite äldre bilar som redan förlorat en stor
del av sitt nybilsvärde ??

PS. Bytte nyligen till Polestar/Öhlin chassi som gett betydligt bättre
väghållning - men vad skall jag göra med mitt överblivna R-Design
sportchassi som endast gått 700 mil och jag har snyggt inpackat i tre
lådor - försöka sälja det på Blocket för några tusen eller låta det följa
med bilen så att säga ??
Användarvisningsbild
av Derank
#1273417
jag tillhör den kategorin som chippat i stort sett alla mina bilar , även de jag köpt nya.

Jag har repat dom på både garanti och maskinskadeförsäkring utan problem, servat bilarna utan problen, felsökt drivlinan på chippade bilar utan problen, jag återställer inte ens då jag lämnar in på service el garantiärenden.

Man ska dok vara medveten om att vill det sig illa kan man stå där utan ersättning och få betala repartionen själv, så det är upp till var och ens sammvete och plånbok om man vill BSR trimma sin nya bil el ej.
Användarvisningsbild
av Derank
#1273418
Andrahandsvärdet är för mig ovesäntligt då jag byter in mina bilar
av RMn
#1282763
OskarOskarsson skrev: sön 07 okt 2018, 20:44 Jag har en Polestar optimerad 2017 XC60 R-Design D4 som skulle må
bra av BSR steg 1+ chip trim för de hk/Nm siffror som nämnts i detta
inlägg - frågan är (för mig i vart fall) hur man skall tänka beträffande
garanti, försäkring och andrahandsvärde ??

BSR trim är ju inget man strikt behöver så det lär vara klokt fundera
lite på vad man ev förlorar innan man gjort det ... . Är det kanske ngt
man i första hand gör med lite äldre bilar som redan förlorat en stor
del av sitt nybilsvärde ??

PS. Bytte nyligen till Polestar/Öhlin chassi som gett betydligt bättre
väghållning - men vad skall jag göra med mitt överblivna R-Design
sportchassi som endast gått 700 mil och jag har snyggt inpackat i tre
lådor - försöka sälja det på Blocket för några tusen eller låta det följa
med bilen så att säga ??
Hej
Har nu bytt programvaran till BCR:s. Är mycket nöjd. Upplevde att det fick ett klart mycket bättre drag vid omkörningarna. Har uppgraderat bromsarna. Känns nu som om även köregenskperna borde uppgraderas. Har du kvar R-design sportchassit? I så fall passar det till S60 2012-års modell.

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]