Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenrikBlackR
#1272552
Hej
Nybliven Volvoägare till en V60 -14 och undrar om funktionen ”follow me home” finns när man låser upp med fjärren? När man avlarmar bilen borde positionsljus, backspeglar etc lysa, men det gör det ej!
Vet att man kan trycka på ”lampknappen” för att aktivera det jag är ute efter, men känns omständigt.

Likaså när jag stängt av bilen och ska gå ifrån bilen så vill jag ha den till att lysa, men det gör den inte. (Vet att man kan aktivera det manuellt via halljusspaken varje gång) men känns omständigt , vill ha det på automatik.

Har ägt Audi dem senaste åren och där har sånt funnits på automatik.

Nuvarande bil: V60 D5 Black R 2014

Mvh
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1272554
HenrikBlackR skrev: ons 03 okt 2018, 22:00 Hej
Nybliven Volvoägare till en V60 -14 och undrar om funktionen ”follow me home” finns när man låser upp med fjärren? När man avlarmar bilen borde positionsljus, backspeglar etc lysa, men det gör det ej!
Vet att man kan trycka på ”lampknappen” för att aktivera det jag är ute efter, men känns omständigt.

Likaså när jag stängt av bilen och ska gå ifrån bilen så vill jag ha den till att lysa, men det gör den inte. (Vet att man kan aktivera det manuellt via halljusspaken varje gång) men känns omständigt , vill ha det på automatik.

Har ägt Audi dem senaste åren och där har sånt funnits på automatik.

Nuvarande bil: V60 D5 Black R 2014

Mvh
Nej det finns ingen annan möjlighet än att göra så som du skriver, dvs knappen på fjärren eller via helljusspaken.
av pbengtss
#1272650
Men lampknappen på nyckeln startar (åtminstone på min V60 -13) inte follow me home, den startar trygghetsbelysning. Då tänds inte strålkastarna, bara en massa myspyslampor.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1272994
Follow me home(!) kanske inte betyder till(!) bilen :)

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]