Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1269841
Finns det sprängskisser på hur man demonterar ner kofångaren bak på en V60? Vet att jag har sett digitala sprängskisser till andra bil modeller men är det någon som vet om något sådant till en V60? :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1269843
p1ngwin skrev: mån 17 sep 2018, 20:48 Finns det sprängskisser på hur man demonterar ner kofångaren bak på en V60? Vet att jag har sett digitala sprängskisser till andra bil modeller men är det någon som vet om något sådant till en V60? :-)
Slå en kik på denna beskrivning som gäller montering av dragkrok.
I början visas hur man får bort stötfångaren.

https://accessories.volvocars.com/Insta ... /Automatic
Användarvisningsbild
av Cotag
#1269855
Satte drag på min -14 häromdagen och hade därför min kofångare nere. Den sitter bara med skruvarna i hjulhusen, 5 på var sida, och 4 skruvar längst bak undertill. Anslagen till bakluckan, 2st ska också bort, vrides bara ett halvt varv moturs. Dra ut sidorna lite bestämt vid hjulhusen och sen har du hela fångaren i handen.
Sitter en gemensam kontakt för backsensorerna, om du har sådana, glöm inte den.
Lycka till vad du nu än ska göra där bak.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1270001
För att förtydliga så är det "diffusern" jag tänkte ta bort då jag har fått en liten skada på den. Men antar att man får plocka ner stötfångaren för att få bort diffusern? Det är en R-design om det spelar roll :)
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]