Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmie1983
#1269198
Kan ni inte skriva och berätta vad ni betalar för service på era VEA diesel bilar på auktoriserad volvoverkstad och försäljare.
Ni behöver inte skriva till vilken firma ni lämnar bilen på men gärna i vilken stad.
Skulle vara intressant att se om priserna skiljer sig mkt runtom i landet.

Skriv gärna vilken service det är också :-D

Bas
Underhåll
Kamrem
Användarvisningsbild
av grillchips
#1269211
Ja det var intressant, det bör vara åtgärdat nu. // Mod
av jimmie1983
#1269631
Japs, fixat nu ber så mkt om ursäkt ingen aning om vad jag gjorde för att det skulle hamna där...

Är här ingen som servat sin VEA motor än, eller som vill berätta vad det kosta :x
Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
#1269670
2000 kr för 1-års service auktoriserad Volvo-handlare
"på landet" (får man nog kalla det) i Skåne för bil som
gått (endast) 710 mil sitt första år ... .

(Folk är kanske tveksamma avslöja vad de betalar :) .)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1269674
jimmie1983 skrev: sön 16 sep 2018, 17:06 Är här ingen som servat sin VEA motor än, eller som vill berätta vad det kosta :x
Jag minns faktiskt inte vad jag betalade för 3000-mila, som gjordes i slutet på mars i år.
Nu ska bilen snart in på 6000-mila, återstår att se vad den kan kosta.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1269735
Rövarpriser. :-D
Volvo skiljer här bla på Basservice och Anpassad service, den senare kan man göra om bilen inte rullat mer än halva serviceintervallen på ett år (mindre än 1500 mil då i mitt fall).
På min bil skiljer det uppdatering mjukvara, rengöring framför kamera (city safety) och byte kupefilter mellan nämnda servicar.
Fick gjort en Basservice (Nr. 5) på min bil vid ca 140000 mil, skulle kosta 4326 men blev 3702 eftersom jag påtalade att det nog inte fanns någon smuts att damma av framför min kamera.
En Anpassad service hade istället gått på 2480
Kollade 3 ställen i malmötrakten och det var samma prisbild. Servicen gjordes i samband med ett garantijobb, annars hade jag troligen gjort det själv.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1269746
Ska serva i slutet av november som det ser ut. Har nu kört 1700 mil sedan 23/11 -17. 5400mil på mätarn nu så det borde bli 6000mil servicen. Har serviceavtal men jag ska fråga va den kostar utan rabatter mm.

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]