Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1269179
Hur gör jag för att få min XC60 automat i neutralt läge? Bilen vägrar stänga av sig om den inte är i parkerat läge (säkert helt normalt, min första automat). Tänkte byta bromsskivor och behöver få skivorna att rotera för att spänna en bult genom bromsoksfästen och spänna till så de lossnar. Skivorna sitter som faaan, helt igenrostade. Men jag kan inte rotera bromsskivan hela hjulet är fast. Mao jag måste rotera skivan för att spänna bultarna på olika lägen bakifrån. Hoppas någon förstår vad jag menar.
#1270788
Var inne hos Volvo och de visade mig hur jag skulle göra, tar man bort plasthöljet under mittkonsolen, mao i tomrummet under alla knapparna var det en liten gul knapp man skulle trycka in och då kunde man sätta bilen i neutralt läge när den var avstäng.
#1270806
Octopussy skrev: sön 23 sep 2018, 13:09 Var inne hos Volvo och de visade mig hur jag skulle göra, tar man bort plasthöljet under mittkonsolen, mao i tomrummet under alla knapparna var det en liten gul knapp man skulle trycka in och då kunde man sätta bilen i neutralt läge när den var avstäng.
Snällt av de :) Jag hade bett dig titta i manualen ;-) Gött att det löste sig men hade nog själv gjort som Stefan sagt
#1270890
Det är rätt så otroligt att manualer aldrig används i dagen samhälle där ändå massor av information finns. Jag satt i bilen och tog fram manualen och under 30sek senare så hittade jag detta. Hade jag använt den webbbaserade kanske det tagit runt 1minut istället. :-D
Bilagor
MANUAL.jpg
MANUAL.jpg (18.63 KiB) Visad 2293 gånger
#1270893
Ja appen "Volvo Manual" har man alltid med sig så nu kommer man aldrig undan :)
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]