Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1270177
App beror väl på om bilen har VOC?

Annars finns det väl "tidur" eller så finns det men det måste aktiveras av Volvo ÅF?
#1270763
Vad ingår i "business advanced" paketet för 2017-års modeller av s/v60? De gamla business edition var väl momentum+teknikpaket, men till 2017 ändrade de runt i alla paketen så jag är lite vilse på vad som ingår. Google verkar inte hjälpa heller eftersom det bara är en årsmodell som funkar så, 2018 blev det classic och nya paket igen. Bilen jag specifikt kollar på nu är en t3 business advanced r-design om det spelar roll.
#1270764
klirre skrev: sön 23 sep 2018, 11:08 Vad ingår i "business advanced" paketet för 2017-års modeller av s/v60? De gamla business edition var väl momentum+teknikpaket, men till 2017 ändrade de runt i alla paketen så jag är lite vilse på vad som ingår. Google verkar inte hjälpa heller eftersom det bara är en årsmodell som funkar så, 2018 blev det classic och nya paket igen. Bilen jag specifikt kollar på nu är en t3 business advanced r-design om det spelar roll.
https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf
#1270784
Tack, där står alla paket utom business advanced. Eller business är inget paket längre? Bilen verkar ha r-design +klimatpaket voc (bränslavärmare, voc, rattvärme och baksätesvärme).

Jag får köra och snacka med säljaren, de brukar ju kunna skriva ut allt vad bilen utrustades med från fabrik.
#1270954
Blev inte klokare på business advanced, antagligen är det bara ett annat namn på momentum-utrustning när företag köper bil.

Farbror bilförsäljare ville inte slänga med 4 vinterhjul, påstår att det kostar 10-12k och det har han inte råd med. Vad går ett nytt set fälgar + däck + iTPMS sensorer på ink montering och balansering egentligen? 16" fälg funkar väl på r-design m. sportchassit?
#1270957
När jag köpte min bil fick jag köpa begagnade vinterhjul för 5000:-
Det var tydligen ett standardförfarande hos Upplands Motor...

Jag hade 17" på vintern och 18 på sommaren....

Det är väl bara ett par årsmodeller som behöver trycksensorer?
#1270967
Dtpms försvann med w43 2014 tror jag, innan det var det sensorer. Jag har sensorer på min, och köpte ett set till vinterhjulen för 1800 på volvo. Syrrans my15 är tillverkad i januari -15 och den har dtpms.
Finns även en ruta där man kan bocka ur övervakning, om man gillar att leva onödigt farligt.

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]