Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1361688
Ratten ska tydligen ha markeringar där man tar upp hålet och ingen mjukvara ska behövas, teknisk flyttar man ju bara rörelsen från spaken till paddeln.
av Henkan
#1361703
Kollar man på monteringsinstruktionen så ser det ut som det ska vara uttag på baksidan av ratten där paddlarna ska sitta så antagligen passar de inte rakt av på en ratt utan. Fräsa ur med en Dremel känns inte som vägen jag tänker ta, alternativet kan vara att göra en adapter som flyttar ut paddlarna en aning men då kommer de inte helt rätt. Paddlar är ju inget måste men det hade varit kul bara för att...
Paddel.JPG
Paddel.JPG (16.95 KiB) Visad 487 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1361707
Derank skrev:det är isf 2 hål, ett 6mmm för skruven och ett för kontaktstycket, ska fan kolla i morgonbitti, säger som du, onödig grej,men bara för att.

https://www.myvolvoparts.com/Volvo-V60- ... 15201.html
Skojsigt! ;-) Det är inte hålet för att lossa airbagen bara då?
Användarvisningsbild
av Derank
#1361714
bra fråga du, vet ej, men hålet för att skruva fast paddeln borde man isf se om man lättar på rattknapparna, nån som vet hur de sitter fast, är det bara ta ett fiskben tro och bryta lite?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1361722
Derank skrev:bra fråga du, vet ej, men hålet för att skruva fast paddeln borde man isf se om man lättar på rattknapparna, nån som vet hur de sitter fast, är det bara ta ett fiskben tro och bryta lite?
Man kan lossa knappsatsen utan att lossa airbagen, använder man ett falsben för att få en glipa på den silverfärgade ramen som går runt på ratten där knappsatsen sitter kan man sedan få loss knappsatsen. Knappsatsen brukar sitta så in i h-e ibland och sedan ska det lirkas så den ej går sönder. Skulle nog ändå lossa på minuspolen på batteriet när jag gör detta i så fall med.

Här är en ratt från V60 MY14
volvo_v60_2014_ratt.jpg
volvo_v60_2014_ratt.jpg (18.1 KiB) Visad 473 gånger
volvo_v60_2014_ratt-1.jpg
volvo_v60_2014_ratt-1.jpg (15.59 KiB) Visad 473 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
#1361748
Jo, kände på mina i morse och det där skippar jag nog, man lär bryta sönder nånting innan det är klart, finns inga hål i ratten iaf på en xc60 2016, helt slätt på baksidan men som jag nämde så ser man vart man ska ta upp hålen från insidan.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1361749
Jag är rätt säker på att det man måste bearbeta själv döljs av paddeln, under förutsättning att man inte använder motorsåg.
Användarvisningsbild
av Derank
#1361751
ja, det döljs,
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Min nyfikenhet får mig att fråga hur d[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]