Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476690
Min bil fick nytt balanspaket igår, enligt teknikern/mekanikern som bytte det så blev det en väsentlig skillnad. Bilen lämnades vid 07:00 och var klar vid 16:10.

Det lilla jag lyssnade medan jag körde hem igår, så lät det bra, dvs inget vinande. Just igår var inte läge att undersöka ljudet närmare, utan det var mest fokus att ta sig hem bland andra bilister som inte kan köra i snö.
Återstår att se om vinandet återkommer eller ej.
#1476710
Willie skrev: ons 01 dec 2021, 14:23
Överväger fan att byta till en cross country istället och få 5-cyl motorn.
Den är ju tyvärr lite törstigare men då slipper man ju det här.
hej bara för att du byter till en cross country så slipper du inte VEA problemet, du måste även välja den 4-hjulsdrivna varianten ( gäller även de låga bilarna med).
det kan dock finnas 5-cylinder 2-hjulsdrivet med har jag läst någon stans
#1481398
billy2 skrev: ons 01 dec 2021, 14:50 Min bil fick nytt balanspaket igår, enligt teknikern/mekanikern som bytte det så blev det en väsentlig skillnad. Bilen lämnades vid 07:00 och var klar vid 16:10.

Det lilla jag lyssnade medan jag körde hem igår, så lät det bra, dvs inget vinande. Just igår var inte läge att undersöka ljudet närmare, utan det var mest fokus att ta sig hem bland andra bilister som inte kan köra i snö.
Återstår att se om vinandet återkommer eller ej.
Uppdatering, jag har nu kört ett tag och mycket riktigt; allt vinande är borta. Har inte återkommit ännu, men har inte kört så många mil ännu.
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 129

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]