Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1267459
Intressant. Hoppas du får behålla paketet. Ser på bilderna att ena drevet ser ut att ha jack mitt i kuggarna. Synvilla eller skada?
av jovani
#1267478
Nu förstår jag inte, finns alltså balansaxeln som lös del????!
Enl. instruktionerna på sidan 2 så är de blockspecifika! iofs, så tänkte jag direkt att detta var en HELT idiotisk konstruktion att komma på....

men art.no finns ju, så chimsar man in balanspaketet mot veven isf?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1267500
III skrev: lör 01 sep 2018, 08:30 Intressant. Hoppas du får behålla paketet. Ser på bilderna att ena drevet ser ut att ha jack mitt i kuggarna. Synvilla eller skada?
Ja det hade varit intressant att plocka isär och titta på lagerna.
Frågade faktiskt en av serviceteknikerna (han som kört ett paket med mutterknackare) om han visste vad spåret var till för, han visste inte säkert men -gissade- på att det var för att hålla kvar olja, alternativt någon form av oljestyrning, jag är benägen att hålla med.
Nu med ett Part. Nr så finns det faktiskt några fler bilder att hitta på nätet, avtvättade begagnade på Bildelsdatabasen exempelvis, där framgår spåret tydligare. Sök -Volvo 31492533-
Användarvisningsbild
av Cotag
#1267505
jovani skrev: lör 01 sep 2018, 12:18 Nu förstår jag inte, finns alltså balansaxeln som lös del????!
Enl. instruktionerna på sidan 2 så är de blockspecifika! iofs, så tänkte jag direkt att detta var en HELT idiotisk konstruktion att komma på....

men art.no finns ju, så chimsar man in balanspaketet mot veven isf?
Bilden du menar, med infogad text om att modulen ska vara "blockspecifik", är tagen från någon utländsk sida och skriven på något (i mina ögon iaf) knagglig engelska. Länk till hela artikeln, där bilden finns, är delad tidigare i tråden.
Hur som helst är inte balanspaketet blockspecifikt, jag och andra har fått bytt det.
Njä jag -tror- inte man chimsar höjdled utan det finns tillräckligt stora hål i paketet för att tillåta justering i bilens längsled.
av jimmie1983
#1268896
Då vart det min tur, 2liter olja på 700 mil inget synligt läkage på marken under, dock inte skruvat av skyddet och kikat.
V60 Vea D4 MY15 årsmod 2014 precise passerat 10.000mil...
Ska in på felsökning nästa fredag...
Användarvisningsbild
av Cotag
#1270727
x74 skrev: lör 22 sep 2018, 23:45
Cotag skrev:
Har du fått senaste ver av axel paketet, alltså ver 3 ?
Vet inte vilken version jag fått tyvärr. Frågade teknikern, han som beställt grejerna också förövrigt, han kunde inte svara och menade att man inte såg versionshistorik någonstans i programmet han beställde ifrån.
Som du kan se tidigare i tråden så fotade jag lådan med etikett, där står inte iheller "revision 3" eller liknande.
Vet du något mer? Har du en bättre kontakt på din verkstad så får du gärna visa fotot och fråga om revisonshistoria på mitt nya paket.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1270728
jimmie1983 skrev: tis 11 sep 2018, 10:56 Då vart det min tur, 2liter olja på 700 mil inget synligt läkage på marken under, dock inte skruvat av skyddet och kikat.
V60 Vea D4 MY15 årsmod 2014 precise passerat 10.000mil...
Ska in på felsökning nästa fredag...
Hur gick det med felsökningen?
Användarvisningsbild
av x74
#1270950
Cotag skrev:
x74 skrev: lör 22 sep 2018, 23:45
Cotag skrev:
Har du fått senaste ver av axel paketet, alltså ver 3 ?
Vet inte vilken version jag fått tyvärr. Frågade teknikern, han som beställt grejerna också förövrigt, han kunde inte svara och menade att man inte såg versionshistorik någonstans i programmet han beställde ifrån.
Som du kan se tidigare i tråden så fotade jag lådan med etikett, där står inte iheller "revision 3" eller liknande.
Vet du något mer? Har du en bättre kontakt på din verkstad så får du gärna visa fotot och fråga om revisonshistoria på mitt nya paket.
Japp jag har sparat det numret på balans paketet, ska forska i det
av jimmie1983
#1270963
Cotag skrev:
jimmie1983 skrev: tis 11 sep 2018, 10:56 Då vart det min tur, 2liter olja på 700 mil inget synligt läkage på marken under, dock inte skruvat av skyddet och kikat.
V60 Vea D4 MY15 årsmod 2014 precise passerat 10.000mil...
Ska in på felsökning nästa fredag...
Hur gick det med felsökningen?
Jo, den är faktiskt inne just nu på Bilia och teknikern ringde precise. Han hitta inget yttre läckage och sa att jag vart tvungen att göra en service på bilen så dom kunde mäta upp exakt. (dock kom rutan upp i veckan att det var dax för service inom en månad). Han hade mätt elektroniskt och där var 4,7 liter i den och där ska vara 5,2 så antagligen har den inte varit full när begagnat avdelningen leverera den. Nu skulle han dock skifta olja så skulle jag komma in och få den avläst om 100mil igen. Han sa att oljeförbrukningen ansågs först vara onormal om den överstiger 0,5 liter per 100mil enligt Volvo sa serviceteknikern. vilket jag tycker låter märkligt då man isåfall rent teoretiskt själv kan ha bytt oljan i motorn ett X antal gånger innan service om man kör 3000mil om året... att det kunde ha med balansaxeln att göra var typ uteslutet, blev mer el mindre idiotförklarad när jag fråga om det... Men vad vet jag som kund, jag kan ju inget om bilar trots ett antal mil bakom ratten i en Volvo ambulans :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 129

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]