Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1314848
Camel skrev:Vår V40 T3 MY17 har också ylande balansaxlar. Det är konstaterat av verkstaden och det blir byte om två veckor.
Byte av balansaxlar på vår V40 T3 MY17 skedde för några dagar sedan. Ljudet försvann efter bytet. Hoppas nu att ljudet inte kommer tillbaka. Men jag har förstått att många råkar ut för detta fel mer än en gång. Nu har garantin gått ut...
#1314913
Var precis på ett Bilia i Skaraborg och testkörde en V60 D3 CC 2016 automat med ca. 6000 mil på mätaren.
Kan bekräfta att det som tidigare nämnts gällande att D3 CC automat har balansaxelhus då denna bilen ylade som en varg vid 1800 varv. Påtalade detta för säljaren som givetvis blev helt ställd, samt att han även förnekade vetskapen om detta problemet i dessa motorer (vilket säkert kan vara sant). Börjar bli lite smått kluven över ifall man verkligen ska chansa och köpa en Volvo med VEA... dock så gillar jag ju dessa bilar.
#1314941
AndreasHä skrev: lör 04 maj 2019, 13:36 Var precis på ett Bilia i Skaraborg och testkörde en V60 D3 CC 2016 automat med ca. 6000 mil på mätaren.
Kan bekräfta att det som tidigare nämnts gällande att D3 CC automat har balansaxelhus då denna bilen ylade som en varg vid 1800 varv. Påtalade detta för säljaren som givetvis blev helt ställd, samt att han även förnekade vetskapen om detta problemet i dessa motorer (vilket säkert kan vara sant). Börjar bli lite smått kluven över ifall man verkligen ska chansa och köpa en Volvo med VEA... dock så gillar jag ju dessa bilar.
Var den två eller fyrhjulsdriven? Det förvånar mig inte att de fortfarande förnekar problemet, speciellt så nära Skövde där motorerna byggs ;-)
#1314943
klirre skrev: lör 04 maj 2019, 17:31
AndreasHä skrev: lör 04 maj 2019, 13:36 Var precis på ett Bilia i Skaraborg och testkörde en V60 D3 CC 2016 automat med ca. 6000 mil på mätaren.
Kan bekräfta att det som tidigare nämnts gällande att D3 CC automat har balansaxelhus då denna bilen ylade som en varg vid 1800 varv. Påtalade detta för säljaren som givetvis blev helt ställd, samt att han även förnekade vetskapen om detta problemet i dessa motorer (vilket säkert kan vara sant). Börjar bli lite smått kluven över ifall man verkligen ska chansa och köpa en Volvo med VEA... dock så gillar jag ju dessa bilar.
Var den två eller fyrhjulsdriven? Det förvånar mig inte att de fortfarande förnekar problemet, speciellt så nära Skövde där motorerna byggs ;-)
D3 CC finns vara med FWD och VEA-motor i denna modell.
#1314947
Lånade en kollegas nya v60cc i veckan den vinade på rätt bra den med, verkar ju vara Hur vanligt som helst det där ljudet.

Då jag påpekade det för honom höll han med men orkade inte bry sig, hans förra v60 lät likadant så han

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1314950
klirre skrev: lör 04 maj 2019, 17:31
AndreasHä skrev: lör 04 maj 2019, 13:36 Var precis på ett Bilia i Skaraborg och testkörde en V60 D3 CC 2016 automat med ca. 6000 mil på mätaren.
Kan bekräfta att det som tidigare nämnts gällande att D3 CC automat har balansaxelhus då denna bilen ylade som en varg vid 1800 varv. Påtalade detta för säljaren som givetvis blev helt ställd, samt att han även förnekade vetskapen om detta problemet i dessa motorer (vilket säkert kan vara sant). Börjar bli lite smått kluven över ifall man verkligen ska chansa och köpa en Volvo med VEA... dock så gillar jag ju dessa bilar.
Var den två eller fyrhjulsdriven? Det förvånar mig inte att de fortfarande förnekar problemet, speciellt så nära Skövde där motorerna byggs ;-)
Den var två-hjulsdriven :) Kan vara som så att det var närmare där motorerna byggs än du tror :| ;)
#1314952
Derank skrev:Lånade en kollegas nya v60cc i veckan den vinade på rätt bra den med, verkar ju vara Hur vanligt som helst det där ljudet.

Då jag påpekade det för honom höll han med men orkade inte bry sig, hans förra v60 lät likadant så han

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Så oerhört tråkigt..
Är det helt lönlöst eller finns det några bilar som inte har problemet?
#1314953
AndreasHä skrev: lör 04 maj 2019, 18:29
Derank skrev:Lånade en kollegas nya v60cc i veckan den vinade på rätt bra den med, verkar ju vara Hur vanligt som helst det där ljudet.

Då jag påpekade det för honom höll han med men orkade inte bry sig, hans förra v60 lät likadant så han

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Så oerhört tråkigt..
Är det helt lönlöst eller finns det några bilar som inte har problemet?
Min verkar vara förskonad...
#1314979
Verkar vara lite som alla saab 9-5or man hör jama.
Hade en sån själv -99a som jamade när jag köpte för säkert 12 år sen och lät samma när kompisen som köpte den av mig sålde den för ~2år sen.
Verkade gå lika bra trots oljud i alla år.
Nu har jag en v60 -15 som jag själv var lite orolig för ett tag, den gör ett litet tjutande när den växlar från ettan till tvåan(automat).
Men det är inget ihållande ljud då det är säkert nått annat
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 129

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...