Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1288200
x74 skrev: sön 23 dec 2018, 17:20 Ok😀 Här kommer en video från mitt oljud, obs detta är alltså axel nr2 min är bytt engång.
Detta ljud hörs tydligt även vid körning om man kör i ex stan och har varvet mellan 1500-2000v även på tyst lands väg sitter man å lyssnar på weeeeeeeee weeeeee😏

[url]
Tack, låter som en fläkt av något slag tycker jag...
Nej det ljudet har jag som sagt inte på min bil.
#1288205
x74 skrev: sön 23 dec 2018, 17:20 Ok😀 Här kommer en video från mitt oljud, obs detta är alltså axel nr2 min är bytt engång.
Detta ljud hörs tydligt även vid körning om man kör i ex stan och har varvet mellan 1500-2000v även på tyst lands väg sitter man å lyssnar på weeeeeeeee weeeeee😏

[url]
Äsch, det där är ju ljud från volvos nya varningssystem SAS = Sidewalk Alert System :-D
#1288209
Hehe ja eller hur, ser att grabbens Youtube avatar fastnar i länken. Detta ville Volvo till en början ha som egenskap🙄 säger ganska mycket om kompetensen, i reklambladen skryter de om lämna din bil till experter som vet hur din bil är byggd,jo tjena jösses.
Det är sista servicen som jag gör nu (tredje), har avtal. Sedan kommer jag göra den helt själv, noll förtroende för Volvo.
#1288274
Uppdaterade trådstarten med direktlänkar till inläggen med ljudklipp. Plockar ni bort klippen så hojta gärna till.
Har ni nu varit snälla så kommer kanske Tomten med ett uppdaterat balansaxelpaket till er. :-D
God Jul!
#1288311
Nu blir man lite orolig, jag får nog också ta och lyssna lite mer noggrant på min d4 också. Men jag brukar reagera på missljud.
#1288316
Tycker var och varannan jag kört viner mer el mindre. Många tänker nog inte ens på det. Det blir nog något som kommer att vara vea motorernas kännetecken.

Lär rulla tiotusentals vinande vea efter vägen med tiden, tror du inte? Och frågan är om det gör något, förutom ljudet.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1288321
Derank skrev: mån 24 dec 2018, 09:37 Tycker var och varannan jag kört viner mer el mindre. Många tänker nog inte ens på det. Det blir nog något som kommer att vara vea motorernas kännetecken.

Lär rulla tiotusentals vinande vea efter vägen med tiden, tror du inte? Och frågan är om det gör något, förutom ljudet.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det är inget jag betalat en hel års lön för, hade demo bilen haft vinande hade jag avstått direkt från köp.
Jag fick alltså ingen val möjlighet, ligger man exakt rätt varvtal under körning kan det bli ett skorrande ljud, långt ifrån både modernt och premium.
Fast du verkar acceptera det mesta när jag läser dina inlägg.
#1288322
Perra83 skrev: mån 24 dec 2018, 02:24 Mitt låter värre nu faktiskt. Hörs så jäkla tydligt under körning. 4-cyl dieseln låter inte bra när den är frisk men nu är det inte kul alls.
Nä jag vet, det är olidligt. Man har radio å fläktar på då slipper man höra oljudet.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 129
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]