Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1350175
Cotag skrev: lör 23 nov 2019, 00:06
Magnus-B skrev: fre 22 nov 2019, 18:01
Cotag skrev: Blev det en utbytesmaskin eller en helt ny?
Det ska vara en ny motor. Enl teknikern.
Block,topp och monterad kamrem.
Men nä jag är inte nöjd då det låter som före balansaxelbytet så Volvo får komma med en lösning.
Det är ju trots allt ingen mobil symaskin jag köpt vilket det låter som utan en premium bil för en kvarts miljon +
Finns ju betydligt billigare eller ”sämre” bilar som låter mycket bättre.


/M
Sorgligt.
Vad är oddsen på att en helt ny motor och balanspaket ska föra oväsen.
Jag hade nog börjat med att syna informationen om att motorn är fabriksny.
Vad är lättaste sätt att se på en motor om den är fabriksny eller en utbytes?
Jadu det kan man undra.
Har för mig att det stod utbytesmotor på arbetsordern men deras benämningar kan ha olika betydelse.
Kan inte kolla nu då den ligger i bilen som står en bra bit hemifrån i ett garage.
Tekninkern menade att det var en helt ny motor eftersom det var garantireparation.
Har iallafall meddelat mitt missnöje och kräver vidare åtgärd så det ska bli spännande att se vad dem kommer med.
En till "ny" motor har jag svårt att tänka mig att det blir.
#1350642
Magnus-B skrev: sön 24 nov 2019, 13:17
Cotag skrev: lör 23 nov 2019, 00:06
Magnus-B skrev: fre 22 nov 2019, 18:01
Det ska vara en ny motor. Enl teknikern.
Block,topp och monterad kamrem.
Men nä jag är inte nöjd då det låter som före balansaxelbytet så Volvo får komma med en lösning.
Det är ju trots allt ingen mobil symaskin jag köpt vilket det låter som utan en premium bil för en kvarts miljon +
Finns ju betydligt billigare eller ”sämre” bilar som låter mycket bättre.


/M
Sorgligt.
Vad är oddsen på att en helt ny motor och balanspaket ska föra oväsen.
Jag hade nog börjat med att syna informationen om att motorn är fabriksny.
Vad är lättaste sätt att se på en motor om den är fabriksny eller en utbytes?
Jadu det kan man undra.
Har för mig att det stod utbytesmotor på arbetsordern men deras benämningar kan ha olika betydelse.
Kan inte kolla nu då den ligger i bilen som står en bra bit hemifrån i ett garage.
Tekninkern menade att det var en helt ny motor eftersom det var garantireparation.
Har iallafall meddelat mitt missnöje och kräver vidare åtgärd så det ska bli spännande att se vad dem kommer med.
En till "ny" motor har jag svårt att tänka mig att det blir.
Vad blev svaret?
#1351171
Ringde för att få något vettigt besked i dag men teknikern hade för avsikt att lyssna hur några andra bilar hörs innan han går vidare.
En T4 hade varit inne på service och lät likt min.
Skumt om man skulle konstatera att den ska vina efter fyra balansaxelbyte några andra tester och slutligen ett motorbyte.
Vad händer om 5-10 år när jag vill sälja bilen kanske privat och en eventuell köpare säger ,du den viner lite mycket?
Ja jag står där och har svårt att bli av med skiten.
Känns för jävligt när man lyssnar på andra bilar som kanske kostar mindre eller är "sämre" på andra sätt och dem har ett "bättre" motorljud.
#1351175
Fick du klarhet i om det vare en fabriksny maskin eller en utbytes (med eventuellt kass begagnat axelpaket)?
#1351186
Magnus-B skrev:Ringde för att få något vettigt besked i dag men teknikern hade för avsikt att lyssna hur några andra bilar hörs innan han går vidare.
En T4 hade varit inne på service och lät likt min.
Skumt om man skulle konstatera att den ska vina efter fyra balansaxelbyte några andra tester och slutligen ett motorbyte.
Vad händer om 5-10 år när jag vill sälja bilen kanske privat och en eventuell köpare säger ,du den viner lite mycket?
Ja jag står där och har svårt att bli av med skiten.
Känns för jävligt när man lyssnar på andra bilar som kanske kostar mindre eller är "sämre" på andra sätt och dem har ett "bättre" motorljud.
Jag förstår faktiskt inte hur han tänker! Måste vara Volvos reklamationsavdelning som gett dessa horribla"råd". Då måste han lyda chefen.
Jag förbereder nu en säljannons på en Volvo XC60 T5 2017, som för tillfälligt är utan vinande. :mad:
#1351189
Om 100 bilar viner så betyder ju inte det att dem ska göra det .
Återigen så har Volvo godkänt det som ett fel genom att börja byta delar.
Teknikerns chef var tydligen inte på plats denna veckan och han ville skapa sig en bild över problemet genom att lyssna på andra bilar.
Bara att hoppas att han inte får in fler som viner.
Blev omkörd när jag promenerade av en XC60 D4 idag som kom vinandes.
#1351191
Jag misstänker att Volvo snart kommer att ändra sig och säga att det är en produktegenskap, och att det är helt ofarligt. Tänk om alla med vinande balansaxlar skulle felanmälan sin bil! Byta, i princip, varenda VEA-motor....
#1351194
Magnus-B skrev:Då ska den få egenskap av att inte köras av mig i fortsättningen.
Vad ska vi köpa? Vi gillar ju egentligen Volvo! Fast vi får hoppas på att det, på något vis, löser sig. I alla fall för dig. Men jag är också orolig för att min ska börja vina igen.
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 129
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]