Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1279582
TommyP86 skrev: mån 15 okt 2018, 20:29 Jag tycker inte att du ska vara orolig alls. (Till skillnad mot trådens korsriddare)
Min t5 tillverkad -14 på 11k mil, syrrans d4 tillverkad -15 på 8500, morsans d5 tillverkad -16 med 4k på mätaren, ingen har eller har haft problem. Visst, det är inte några enorma miltal, men inte heller jättelite.
Trådens korsriddare, är det jag det? :-D
Finns 2 VEA D4ór här i familjen, min har fått bytt paketet och den andra kan man höra är på gång att ge upp på 8000 mil.

TommyP86 skrev:Fast försäkringsbolagen tar inte konstruktionsfel....
Nej, det är väl ganska självklart?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1279585
Det är redan konstaterat att minst 2 i tråden fått genom försäkringsbolag, så då kan vi utesluta att det är ett konstruktionsfel iaf.
Lyssnade lite på min idag, visst viner det lite när man gasar till från tomgång, men det är turbospol, det dumpar vid släpp iaf...
Ska lyssna noga på dieslarna i helgen, vem vet, de rullar en del.
Användarvisningsbild
av x74
#1279662
Cotag skrev: tor 08 nov 2018, 20:13
TommyP86 skrev: mån 15 okt 2018, 20:29 Jag tycker inte att du ska vara orolig alls. (Till skillnad mot trådens korsriddare)
Min t5 tillverkad -14 på 11k mil, syrrans d4 tillverkad -15 på 8500, morsans d5 tillverkad -16 med 4k på mätaren, ingen har eller har haft problem. Visst, det är inte några enorma miltal, men inte heller jättelite.
Trådens korsriddare, är det jag det? :-D
Finns 2 VEA D4ór här i familjen, min har fått bytt paketet och den andra kan man höra är på gång att ge upp på 8000 mil.

TommyP86 skrev:Fast försäkringsbolagen tar inte konstruktionsfel....
Nej, det är väl ganska självklart?
I nuläget kan jag tyvärr inte rekommendera vea spisarna iallafall när det gäller både gamla v60 eller de i v70 det är i nuläget osäkra kort, för det är inte kul att ha missljud i en hyffsat ny bil, för det blir dyra reparationer när Volvo inte kör goodwill, och i tråden har det rapporterats om s90 ochså med missljud.
Jag kan iallafall säga att jag köper aldrig mer en ny lanserad produkt av Volvo i det här fallet är det motorn som var ny utvecklad.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1279663
Äsch, jag köpte min när vea var krispigt nya, har räknat med betydligt större bekymmer. Men visst, det kan säkert reta någon.
(Å andra sidana kan det förstås hända mer, det vet man inte)
Användarvisningsbild
av x74
#1279669
@TommyP86, Du har ju inga problem, så vad räkna du med för större bekymmer? Du har ju öppenbarligen ingenting att bekymra dig över, då du fått en super balans axel i din. Kan bara säga Grattis, vi andra har fått magsår över volvos kund behandling.
För jag kan ju inte i min vildaste fantasi rekomendera en VEA när jag haft en sådan ahh upplevelse, dessutom har det rapporterats enheldel om dieslarna med trasiga toppar, brända ventiler, dåliga egr ventiler. Dock är min bensinare befriad en sålänge från de åkommorna.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1279705
Här ser vi ju bara trasiga bilar, som alltid. Nöjda ägare registrerar sej inte på forum och gör mys-inlägg om hur de lever livet som i volvomagasinet.

Sen förstår jag om man känner sej överkörd när man får produktegenskap kört ner i halsen, och tvingas bevisa det själv, men det kan ändå vara värt att notera att inte alla bilar (verkar) drabbas.
Ville bara sätta fingret på kampanjandet här, och det har jag väl lyckats ganska bra med om jag får säga det själv.
Missförstå mej inte, det kommer tråd-statistisk sett en självrisk-kostnad för mej också, och det är förstås skittråkigt, men hade jag köpt en d4 awd kanske den hade ätit upp multiremmen, aoc-haveri, bakaxelras eller kanske dela lådan för att byta tätningar. Brorsans xc60 har gått 1000 mil mer än min, dvs strax över 12k. Nästa vecka får den en ny ac-kompressor. Vet du hur många varianter det finns av den? 3st med 3spårsremskiva. 5spårs ger ytterligare 4.
Bilar är bilar, de kommer alltid gå sönder eller dras med olika typfel.
av HPinter
#1279715
Varför ens ägna sig åt inlägg om hur bra ens bil är i en tråd där man försöker lösa problem och diskutera ett allvarligt fel? Allt som går finfint med sin lilla söta bil kan man ju skriva i sin lilla rosa bildagbok och ha under kudden när man sover gott...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1279718
Är det någon som fått ett haveri till följda detta eller är det bara missljud? Ett lager som låter brukar ju i regel inte hålla så länge till. Jag tänker att det öste finnas många taxi-VEA som rullat bra långt...
av III
#1279730
Är det någon som vet vad det är i balansaxelpaketet som ger missljud? Och varför det blir så? Någon brist i konstruktionen uppenbarligen.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1279768
TommyP86 skrev: fre 09 nov 2018, 12:56 Här ser vi ju bara trasiga bilar, som alltid. Nöjda ägare registrerar sej inte på forum och gör mys-inlägg om hur de lever livet som i volvomagasinet.

Sen förstår jag om man känner sej överkörd när man får produktegenskap kört ner i halsen, och tvingas bevisa det själv, men det kan ändå vara värt att notera att inte alla bilar (verkar) drabbas.
Ville bara sätta fingret på kampanjandet här, och det har jag väl lyckats ganska bra med om jag får säga det själv.
Missförstå mej inte, det kommer tråd-statistisk sett en självrisk-kostnad för mej också, och det är förstås skittråkigt, men hade jag köpt en d4 awd kanske den hade ätit upp multiremmen, aoc-haveri, bakaxelras eller kanske dela lådan för att byta tätningar. Brorsans xc60 har gått 1000 mil mer än min, dvs strax över 12k. Nästa vecka får den en ny ac-kompressor. Vet du hur många varianter det finns av den? 3st med 3spårsremskiva. 5spårs ger ytterligare 4.
Bilar är bilar, de kommer alltid gå sönder eller dras med olika typfel.
Jo, det finns gott om "mysinlägg" på forumet där folk exempelvis skruvat på spacers eller hängt in 5 doftgranar och förmedlar detta, trevligt tycker jag. :-)
På vilket sätt tycker du det är relevant för denna tråd hur många varianter av spårremskivor det finns för XC60s ac-kompressorer?
Jag tillåter mig förövrigt tycka att det är en väldig skillnad på aggregat utanpå motorn och delar som sitter inuti, som i detta fall balansaxlar.
HPinter skrev:Varför ens ägna sig åt inlägg om hur bra ens bil är i en tråd där man försöker lösa problem och diskutera ett allvarligt fel? Allt som går finfint med sin lilla söta bil kan man ju skriva i sin lilla rosa bildagbok och ha under kudden när man sover gott...
Precis så. :-D
III skrev:Är det någon som vet vad det är i balansaxelpaketet som ger missljud? Och varför det blir så? Någon brist i konstruktionen uppenbarligen.
Misstänker starkt att det är det delade "slavhjulet" som ska ta upp kuggflankspelet som spökar, sitter troligen någon form av fjäder mellan hjulen som upphör göra sitt jobb korrekt och därmed uppstår vibrationer/egensvängning/oljud. Se det som en spekulation, som sagt en misstanke.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 129

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]