Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1298713
Min låter väldigt likt T5-klippet, men kanske inte riktigt lika framträdande (EbbevonVolvo XC60 T5 2017 1600 mil viewtopic.php?p=1291294#p1291294).
Meken skulle återkomma angående om hur Volvo såg på det. Mitt försäkringsbolag (Volvia) rådde mig att, i det fall inte Volvo tar det som goodwill, åberopa konsumentsköpslagen. Bilen är ju under tre år och då skall säljaren stå för ursprungliga fel, vilket killen på Volvia tyckte det borde vara då den inte gått så långt.
På meken lät det som att det är "nya uppdaterade". Det gick iaf inte att få tag på förrän i sommar. Kanske har Volvo gått ut med servicelösning som säger att det är ingen idé att byta till något som inte fungerar? Att verkstaden skall vänta tills det kommer uppdaterade komponenter? Man kan ju hoppas...
#1298809
Inga problem att åberopa konsumentköplagen.
In med bilen bara så felet blir identifierat.
Sen bestäms om det ska åtgärdas direkt el om man ska vänta på nästa fix.
Så har jag och min återförsäljare kommit överens om.
#1299383
Va förbi min servicetekniker förut och han hade aldrig ens hört talas om problemet. Men skulle kolla i deras system om de fanns nått skrivit om det och återkomma. Annars får man väl hoppas att den håller ihop 2-3 år till innan man säljer 8-)
#1299389
Jonnybcool skrev:Va förbi min servicetekniker förut och han hade aldrig ens hört talas om problemet. Men skulle kolla i deras system om de fanns nått skrivit om det och återkomma. Annars får man väl hoppas att den håller ihop 2-3 år till innan man säljer 8-)
Tror att de får lära sig på volvo skolan att de alltid ska svara "det har jag aldrig hört talas om"
#1299392
Rillee skrev: fre 15 feb 2019, 10:58
Jonnybcool skrev:Va förbi min servicetekniker förut och han hade aldrig ens hört talas om problemet. Men skulle kolla i deras system om de fanns nått skrivit om det och återkomma. Annars får man väl hoppas att den håller ihop 2-3 år till innan man säljer 8-)
Tror att de får lära sig på volvo skolan att de alltid ska svara "det har jag aldrig hört talas om"
Så kan de ju va :-)
#1299394
Det är ju alltid det svaret man får men på ett sätt förstår man ju det.
Min V70 hade från början inte förbrukningsstaplarna i sensus men om man klagade på att det hängde sig eller nåt så fick man uppdatering gratis.


/M
#1299498
Lite ot nu, men:

Jag had en gång en v70 2012. Allt som oftast när navin var igång ersattes texten längst upp (där det står vad som spelas just nu) med texten Hurricane 2000. Detta är en känd bugg, och hur min bil hade klarat sej genom 16000 mil av volvo-åf-service (e85 så den var dessutom inne var 1500 mil) utan att få detta fixat är liksom mycket av orsaken till att de hamnat i botten vid kvalitetsundersökningar.

För bråttom vid lansering, inte någon mer uppföljning än vad som är ”måste”.
Om inte förste ägare krånglar och påtalar allsköns fel blir de heller inte fixade.
Det är inte mer än rätt att de hamnar i källaren vid undersökningar.
#1299516
Jonnybcool skrev: fre 15 feb 2019, 10:30 Va förbi min servicetekniker förut och han hade aldrig ens hört talas om problemet. Men skulle kolla i deras system om de fanns nått skrivit om det och återkomma. Annars får man väl hoppas att den håller ihop 2-3 år till innan man säljer 8-)
Med så många ylande bilar man hört därute på parkeringar så är jag förvånad att en servicetekniker på Volvo inte känner till problemet. Eller kanske inte, det finns ju en bil i tråden som fick bytt AC-kompressor innan ägaren själv kunde berätta för verkstaden vad problemet var..
#1299577
Magnus-B skrev: lör 16 feb 2019, 11:17 Återkallelse skulle kanske vara på sin plats men det kommer väl inte hända.
Inte i Sverige skulle jag tro men utomlands kanske
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 129

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]