Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1329431
Uppdatering: Under en tid nu så tycker jag att vinandet har minskat. Lite mer när motorn är kall, men efter några mil så har det minskat. Igår så var jag inne för fastsättning av en list och justering av takluckan som inte stängdes ordentligt. Jag och min PST var förundrade över att ljudet nu nästan helt försvunnit. Till och med jag känner mig nu nöjd med hur motorn låter. Så jag kommer nu ta bort en del av kommentarerna i min signatur. :-D Hoppas nu detta inte återkommer. Så tydligen kan vinandet försvinna igen, i mitt fall efter cirka 500 mil. Märkligt är det i alla fall, tycker både jag och min PST. :-D
#1329769
Nu har jag fått svar från Volvo att det ska komma en i September så hoppas det blir så nu. :-D

Mvh
Per
#1331805
specos skrev:En fråga: Om man skulle köpa en begagnad D4 med dessa problem och få pröjsa bytet själv. Är det någon som har koll på vad detta kostar?
Har för mig att min PST sa 11 - 12 tusen kronor.
#1331806
EbbevonVolvo skrev: mån 12 aug 2019, 20:59
specos skrev:En fråga: Om man skulle köpa en begagnad D4 med dessa problem och få pröjsa bytet själv. Är det någon som har koll på vad detta kostar?
Har för mig att min PST sa 11 - 12 tusen kronor.
Finns det nån goodwill? Säg att man köper en tre år gammal bil av en privatperson...…?
#1331807
Perra83 skrev: mån 12 aug 2019, 15:00 Min PST ringde nyss och byte till de nya axlarna är bokat till 8/10. Ska bli skönt att slippa ljudet. Om det ändå vore turbosång men det är det inte :bored: försöker hela tiden köra med lågt varv hemma på området.

Fint :-D För mig blir det nog att ta det samtidigt som jag har vanlig sevice nu i höst så vi får se vilket datum d blir, men troligen nära ditt...

Mvh
Per
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 129

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]