Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1439265
Jag tror inte "Kylvätska tömning och påfyllning" behövs för byte av balansaxel. men jag kan ha fel.
Kanske någon återkallelse dom gör samtidigt.
#1439431
Cotag skrev: tis 30 mar 2021, 21:49 Tycker senaste filmen är för kort tid i varvtalsområdena för att kunna avgöra. Viner gör axlarna ju men man hinner inte höra det där elakt mekaniska "ringandet" som i andra klipp, som den här exempelvis.
Tyvärr var ju detta helt normalt när Bilia bytat balansaxlar x antal gånger och motor en gång.
Bilen åkte åt helvete så jag slipper höra skiten.
#1439503
Nej, D2 och några D3 har inte heller axlar. Finns länkar i trådstarten om vilka.
#1441657
Läs "MagnusB´s" inlägg i tråden. Han hade också en T3 där man bytade axlar3-4 (?) ggr innan man till sist bytade motor. Inte ens efter att stoppat i ny maskin så blev den tyst.
Även "X74" har fått bytt sitt paket ett antal ggr på en T4, jag vet inte om det är tyst idag eller hur det gått för honom.

Olika motorkoder har olika balansaxlar, dessa har i sin tur uppdaterats under årens lopp och har olika nummer.

"Teknikern sa att det inte blev någon skillnad efter bytet och att jag skulle återkomma om det blev värre" Lite halvlustigt uttalande men vad ska h*n säga.
Du får väl tyvärr rulla dit igen, säga att du inte är nöjd och fråga när nästa åtgärd görs.

Vi är väl några i tråden som misstänker att det ibland hinner bli följdskador på vevaxelns kugghjul och då hjälper inte balansaxelbyte fullt ut, du kan ju fråga om man kontrollerat och uteslutit skada på vevaxelns kugghjul.
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 129
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &arin[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]

Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]