Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344275
TommyP86 skrev: fre 25 okt 2019, 20:19 Grannen har en tidig (2014-06) D4 -15 manuell som gått typ 20-22 nånstans. Hörde den i garaget för första gången på länge idag (senast jag hörde den var kanske 2016) och JÖSSES vilket ljud. Typ malande mer än vinande. Ungefär som när man hade dåligt med servoolja (eller luft i systemet) förr i tiden.
Har lyssnat på alla här, och det här var garanterad förstaplats. Om det är så bilarna kommer låta runt 20k mil är det katastrof.
Jag kan aldrig tänka mej att ett nållager som låter så överlever i ytterligare 10 000 mil. Vad händer vid ett haveri?
Kan vi se fram emot ett tube-klipp?
Ja en del bilar man hört på stan undrar man faktiskt hur föraren kan anse dom vara körbara.
Bra fråga vad som händer vid haveri, lite konstigt att ingen råkat ut för det i tråden, ännu.
#1344276
Tveksamt, jag har ingen lust att vara the bringer of bad news. Hör jag den igen ska jag försöka vara snabb. Det är en företagsbil, så den sjunger väl på sista versen () mtp åldern. Skulle den hamna hos närmaste åf ska jag göra en insats.
#1345037
Fick idag bekräftat efter att Volvo lyssnat på inspelat ljud att min motor ska bytas.
Klurar just nu på vad jag ska kräva för något i kompensation.


/M
#1345043
Magnus-B skrev:Fick idag bekräftat efter att Volvo lyssnat på inspelat ljud att min motor ska bytas.
Klurar just nu på vad jag ska kräva för något i kompensation.


/M
Skulle du kunna dela med dig av ljudet som Volvo fick höra? Det skulle vara bra att ha som referens om det blir diskussion om min motor.
#1345053
Magnus-B skrev: ons 30 okt 2019, 12:28 Fick idag bekräftat efter att Volvo lyssnat på inspelat ljud att min motor ska bytas.
Klurar just nu på vad jag ska kräva för något i kompensation.


/M
Så skönt det kanske blir ett slut på problemet. Synd att det ska ta sån tid bara. Volvo borde vara mera mån om kundrelationen, hoppas det har något vettigt att bjussa på som tack för problemet.
#1345054
V40T3 skrev: ons 30 okt 2019, 13:02
Magnus-B skrev:Fick idag bekräftat efter att Volvo lyssnat på inspelat ljud att min motor ska bytas.
Klurar just nu på vad jag ska kräva för något i kompensation.


/M
Skulle du kunna dela med dig av ljudet som Volvo fick höra? Det skulle vara bra att ha som referens om det blir diskussion om min motor.
Ja, gärna ljudfilen så det finns en referens.
#1345060
III skrev:
V40T3 skrev: ons 30 okt 2019, 13:02
Magnus-B skrev:Fick idag bekräftat efter att Volvo lyssnat på inspelat ljud att min motor ska bytas.
Klurar just nu på vad jag ska kräva för något i kompensation.


/M
Skulle du kunna dela med dig av ljudet som Volvo fick höra? Det skulle vara bra att ha som referens om det blir diskussion om min motor.
Ja, gärna ljudfilen så det finns en referens.
Nu är det så att detta är efter tre eller var det fyra, byten av balansaxelpaketet!!!
Tro inte dom kommer att byta era motorer vid första uppvisandet. Jag har bytt balansaxelpaketet en gång. Nu är den tyst.
#1345066
Motorbyte drar dem nog ut på så långt det går.
3 eller fyra byten ,har faktiskt tappat räkningen.
Tyvärr har jag inte ljudfilen då det var teknikern som spelade in.
Funderar på vad man kan kräva i kompensation utan att bli idiotförklarad.
Tänker inte kräva nåt trams som pengar för det har jag redan men nåt eller några kul tillbehör.
Bla annat backkamera är satt på önskelistan.



/M
#1345283
Nu har de bytt min balansaxelmodul, Volvo tog det som sagt som goodwill. Kostnadsfritt för mig. Det var tydligen väldigt noga med hur den skulle sitta i förhållande till kugghjulet på vevaxeln. Serviceteknikern hade gjort det förut. Så det kändes som det gjordes "korrekt".

Resultatet blev lite av en besvikelse. Ljudet blev möjligtvis lite mer dämpat, men jag tycker fortfarande det ylar illa. :bored:


Innan bytet
#1345297
Det blev inte bra. På det nya klippet ylar det riktigt illa. Det där får dom göra om.
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 129
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]