Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291716
TommyP86 skrev: fre 11 jan 2019, 18:54 Tror nog ändå att väntetiden är resultatet av att man söker en uthållig lösning på vad det nu är som gör att vissa får problem, andra inte. Gissar på kuggspelet, det är det enda jag kan se möjlig variation på. (Om det nu inte mot all förmodan är ojämn kvalitet på axelpaketet)
Man har en lösning som ska provas ut innan man börjar montera i motorer.
Tycker det tar för lång tid vea kom som årsmodell 2014 idag är det 2019, ett axel paket består inte av speciellt mycket komponenter. Borde i min värld vara en hyffsat enkel uppgift, jag menar 5år :-/
#1291718
Fast 5 år är det knappast. Om man, vågat, gissar på att det varit känt i tre år, har man utvärderat några månader av de tre åren, sen beställt en lösning, fått den levererad, sett att det inte hjälper, och sen går tiden.
Men visst, jättetråkigt om man har oljud. Å andra sidan byter man uppenbarligen utan allt för mycket frågor, och då får man i det minst ett års reparationsgaranti.
#1291726
TommyP86 skrev: fre 11 jan 2019, 20:09 Fast 5 år är det knappast. Om man, vågat, gissar på att det varit känt i tre år, har man utvärderat några månader av de tre åren, sen beställt en lösning, fått den levererad, sett att det inte hjälper, och sen går tiden.
Men visst, jättetråkigt om man har oljud. Å andra sidan byter man uppenbarligen utan allt för mycket frågor, och då får man i det minst ett års reparationsgaranti.
I inlägg efter inlägg återigen från dig, som inte ens är drabbad av problemet ännu, får vi hör om hur litet och lätt åtgärdat detta problemet är. Är du volvoanställd på något PR-kontor eller?

Min bil har troligen fått bytat paket en gång tidigare i förra ägarens regi, nu har jag fått byta en andra gång och fiolerna, 12500:-, fick en fristående garantiställare stå för.
Blir det ytterligare ett 3e byte så har min maskinskadeförsäkring gått ut då och den "reparationsgaranti" du skriver om ligger väl antagligen och dammar hos garantiställaren som fick betala senast och därmed är ägare av rep-garantin (?).

Kan jag helt enkelt skicka fakturan på nästa byte till Dig? Du tycks ju tycka att det är helt ok av Volvo att skicka resultatet av sina konstruktionsmissar till privatpersoner.

Jag hoppas att du får detta bekymmer på din bil, gärna efter 3 år och 1 dag efter köp, så du får känna på Volvos goodwill.
#1291728
Äsch, jag är bara lite mer avslappnad. Det är inte livet om att göra, jag blir nog mer frågande när jag läser vissa inlägg här än vad ni blir när ni läser mina. (Jo, faktiskt)

Har köpt en bil med en motor av första generation, jag förväntar mej mer bekymmer än vad jag haft. Har inte heller bemödat mej filma min, så vem vet, balansaxelexpertisen kanske dömer ut den på två röda...
Men oavsett, det som efterfrågas är en lösning på ett problem, vilket inte är fort gjort för en koloss på lerfötter, sänk era förväntningar.
Bmw har sina bekymmer, mercedes har sina, vag har sina, gräset är inte grönare på andra sidan.
Och nej, jag är inte PR, tycker nån jag hade passat där får ni mycket gärna föra det vidare till volvo cars, jag kan mer än gärna tänka mej ett tillskott.
#1291729
Det är tråkigt med ljudet men det som jag är mest orolig för att något ska gå i sönder med andra skador.
#1291730
Personligen hade jag struntat i om det så tog 100 år att ta fram en lösning, bara Volva tog kostnaderna själva kring detta och inte skickade den vidare till privatpersoner, försäkringsbolag, garantiställare m.fl vid byte.
#1291733
Så har det historiskt oftast varit. Det är bara de extrema sakerna som rostiga mercedes, vältande bilarna av olika fabrikat samt när det är risk för personskador eller dyra följdfel under garantiperioden som tillverkarna bjuder till. Visst hade man hoppats på bättre beteende, men det är också allt.
Min bil har strax passerat 12 000 mil så någon goodwill är knappast trolig, skulle jag behöva byta får jag strax slanta 7500 eller mer som alla andra.

Men visst blir man nyfiken på vad som är orsaken. Kommer säkert fram med tiden.
#1291745
Var har du fått priset 7500? Eller du avser bara löst paket?

Ja det borde rimligen snart dyka upp någon i tråden som -vet- den egentliga felkällan.
Även nån som haft nere sumpen själv och eventuellt justerat kuggflankspel mellan vevaxelhjul/drivet hjul, för att utesluta/konfirmera att detta hjälper.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 129

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]