Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291332
@EbbevonVolvo,
Uppdaterade trådstarten med en länk till ditt inlägg med tube-klippet.
Skulle det, mot all förmodan, vara något annat än balansaxelpaketet som väsnas, hojta till så tar jag bort länken igen.
1600 mil och sånt oväsen, tokigt.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1291342
RichardCardell skrev: tor 08 nov 2018, 12:12 Har samma ljud på min. Bilia försökte säga att problemet enbart gällde bensinmotorerna men eftersom jag läst denna tråden godkände dem bytet. Avvaktar dock ett tag i hopp om gen 3. D4 -15, 8000mil. Tack för ert engagemang BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur har det gått för dig? Någon info från Bilia om när det kan dyka upp en lösning eller du har kanske fått bytat redan?
Har du möjlighet/lust att lägga upp ett klipp så är det alltid "trevligt". :-/
#1291349
Cotag skrev:@EbbevonVolvo,
Uppdaterade trådstarten med en länk till ditt inlägg med tube-klippet.
Skulle det, mot all förmodan, vara något annat än balansaxelpaketet som väsnas, hojta till så tar jag bort länken igen.
1600 mil och sånt oväsen, tokigt.
Bra gjort med en sammanställning i starten av tråden!
Jag ska ringa till min PST i morgon och diskutera detta samt göra en felanmälan. Min gissning är att han aldrig hört talas om detta. Om så är fallet kommer jag att köra till återförsäljaren i Ystad. Där har jag en kontakt som jag verkligen litar på, och se vad han säger.
#1291358
EbbevonVolvo skrev: ons 09 jan 2019, 20:53
Cotag skrev:@EbbevonVolvo,
Uppdaterade trådstarten med en länk till ditt inlägg med tube-klippet.
Skulle det, mot all förmodan, vara något annat än balansaxelpaketet som väsnas, hojta till så tar jag bort länken igen.
1600 mil och sånt oväsen, tokigt.
Bra gjort med en sammanställning i starten av tråden!
Jag ska ringa till min PST i morgon och diskutera detta samt göra en felanmälan. Min gissning är att han aldrig hört talas om detta. Om så är fallet kommer jag att köra till återförsäljaren i Ystad. Där har jag en kontakt som jag verkligen litar på, och se vad han säger.
Då bor du i samma trakter som jag gör, kanske t.o.m handlat bilen där jag fick åtgärdat min..
#1291362
Köpt min ny hos Bilia i Trelleborg.
#1291369
EbbevonVolvo skrev: ons 09 jan 2019, 21:38 Köpt min ny hos Bilia i Trelleborg.
Där vet dom hur man bytar balansaxelpaket. Skickar PM med namn på PSTn som satte diagnos efter 10 sekunders lyssnande på min bil.
#1291378
Cotag skrev:
RichardCardell skrev: tor 08 nov 2018, 12:12 Har samma ljud på min. Bilia försökte säga att problemet enbart gällde bensinmotorerna men eftersom jag läst denna tråden godkände dem bytet. Avvaktar dock ett tag i hopp om gen 3. D4 -15, 8000mil. Tack för ert engagemang BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur har det gått för dig? Någon info från Bilia om när det kan dyka upp en lösning eller du har kanske fått bytat redan?
Har du möjlighet/lust att lägga upp ett klipp så är det alltid "trevligt". :-/
Har tid bokad 4:e februari hos bilia Lund, då jag känner pst som jobbar där. Dessvärre lär jag få flytta fram tiden då det fortfarande inte kommit någon ny axel och inte heller vet dem när den nya kommer. Problemet för min del är att garantin som har accepterat att byta delen går ut om 400 mil. Känns lite tråkigt att behöva betala för rep själv när det uppenbarligen är en bristfällig konstruktion. Ska försöka fixa ett klipp under morgondagen Bild
#1291434
Då har jag ringt och pratat med min PST. Skickade även en länk till videon på youtube.
Han var definitivt medveten om detta problem, och hade även bytt flera stycken. Han skulle lyssna på klippet och återkomma. Han hade just nu väldigt mycket att göra så vi bestämde att han fick lite tid på sig att kolla allt kring detta, och om det kommit en uppdaterad version.
Känns ändå skönt att han visste om detta problem.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 129

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]