Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1374757
mortimer skrev:Tolkar alla svaren som att ingen vågar delge närmre uppgifter om sina bilar, vilket är helt ok.
Vad är det du vill veta?
#1375417
Nu är tråden 100 sidor så det blir ju en del att gå igenom, men... Ni som har bytt, vem har stått för fiolerna?
Volvo genom nybilsgarantin alt. goodwill?
Ni själva via er egen försäkring och fått slanta upp med självrisken?
#1375447
fjohan82 skrev:Nu är tråden 100 sidor så det blir ju en del att gå igenom, men... Ni som har bytt, vem har stått för fiolerna?
Volvo genom nybilsgarantin alt. goodwill?
Ni själva via er egen försäkring och fått slanta upp med självrisken?
För min del tog ”select” garantin den som jag fick med från ÅF. Den garantin köper Volvo åf från volvia. Loggar jag in på mitt volvia konto kan jag se ”skadeanmälningarna” och vad den gjorde åt det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1375863
Jag tror att det bara är "TimoL" som bekostat hela bytet själv för 1068€. Misstänker att han bor i Finland men är inte säker.
#1376063
Här kommer mitt bidrag till tråden, har haft videon på min egen bil liggande ett bra tag men fick hem en lånebil häromdagen som inte lät riktigt lika trevligt som min så passade på att filma den med.

Min V60 D3 MY18, ca 4k mil när jag filmade, utan balansaxelljud (vilket tyder på att vårt resonemang om avsaknad av axel håller):


Lånebilen, V60 D4 MY14 med 20k mil på mätaren, ganska tydligt balansaxeloljud men inga vibrationer. Helt ok enligt mig, har hört mycket värre bilar som rullat förbi på gatan.
#1381528
Ser ut som jag har samma problem med min xc60 d3 110kw. Hörde ljudet när jag köpte bilen vid 8500mil men tänkte det är normalt.
Nu har jag 10200mil med bilen och den låter ungefär samma som i början. Hade läst dem flesta post här men hittade inget svar. Vet nån vad kan hända om man försätter köra utan att bytta den?
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 129

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]