Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1382572
Jag har mitt ärende uppe hos ARN nu och väntar på ett utlåtande.
Beroende på vad som händer så överväger jag att gå till någon tidning.

Bilia menar nu efter 4 balansaxelbyten några andra kontroller av remmar och generator samt ett motorbyte att det är ett normalt driftsljud.



Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1382597
Magnus-B skrev:Jag har mitt ärende uppe hos ARN nu och väntar på ett utlåtande.
Beroende på vad som händer så överväger jag att gå till någon tidning.

Bilia menar nu efter 4 balansaxelbyten några andra kontroller av remmar och generator samt ett motorbyte att det är ett normalt driftsljud.



Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Kanske finns längre bak i tråden men har du inspelning på hur det låter nu när de anser att den låter som den skall?
#1382767
Hej Alla jag undrar om detta är ett stort problem som drabbar typ alla s60/v60 för saken är att jag funderar på att köpa en D4 S60 cc, eller så blir det en vanlig.
Men efter har försökt att läsa massor här så börjar jag tveka.
Ska jag vara rädd ?? eller ska jag bara lägga ner tanken på att köpa en S60?
Mvh Johan
#1382799
Mer eller mindre.
Har lyssnat på nya ouppackade V90 t4 och d4 med samma oljud.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1382812
silentrack skrev: mån 01 jun 2020, 06:54 Hej Alla jag undrar om detta är ett stort problem som drabbar typ alla s60/v60 för saken är att jag funderar på att köpa en D4 S60 cc, eller så blir det en vanlig.
Men efter har försökt att läsa massor här så börjar jag tveka.
Ska jag vara rädd ?? eller ska jag bara lägga ner tanken på att köpa en S60?
Mvh Johan
Hör med handlaren om det är ett problem med balansaxlarna, nekar h*n så är det ju inga problem att skriva livstids garanti på dem.
#1385306
Hallå. Jag har en xc60 2016 med en D4204T4 (D3) motor med samma balansaxelproblem. Jag läste här att det finns D3 utan dem. Intressant, om det på vissa D3 inte finns några balansaxlar, kan det vara möjligt att ta bort dem helt utan konsekvenser? Ingen försökte det? Ledsen för grammatiken - jag skriver med en Google-översättare.
#1385333
Vet ej men har för mig någon kollat reservdelar och att de utan balansaxlar har någon plåt istället där oljepumpen sitter på. Så nu gissar jag. Borde gå ta bort balansaxlarna och montera plåten och kanske några andra delar istället. Det som borde bli resultatet är att motorn vibrerar mera men i övrigt borde det inte påverka, motorn vibrerar ju lika mycket även utan balansaxlarna men att balansaxlarna döljer det.
#1385390
Balansaxlarna motverkar vibrationerna. Inte dölja dom.
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 129
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]