Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1351201
Jag har svårt att tänka mig något annat men vill heller inte ha oljudet.
Andra märken har sina problem och man kanske måste ställa sig frågan om man kan tänka sig lite missljud eller hellre riskerar ett motorras eller en växellåda som lägger av.
#1351429
Grannens elakt malande v60 har blivit ersatt av en nya kia. Såg att den passerat KVD i november, så om nån sett en rebel blue v60 d4 manuell -15 där så var det den. Lyckades med bedriften att missa den, brukar ha lite koll ändå.
#1352309
Då fick jag besked idag att Volvo ska vina.
Man hade lyssnat på 10-15 bilar hos verkstaden och dem lät likadant allihopa.
Blir nog bilbyte inom kort.ingen ny volvo iallafall.
#1352315
Varför i hel-vete har dom då bytt balansaxlarna FYRA gånger och motor en??
Nä, gå inte med på det!!! Dags att tala med den där "kundrelationsansvariga" personen, till att börja med.

Ska vi ta en utflykt till Otto en dag?
#1352325
Det var inte mer att säga han höll fast att dem skulle låta.
Det får nog bli utflykt. Öppet imorgon?


/M
#1352362
Magnus-B skrev:Det var inte mer att säga han höll fast att dem skulle låta.
Det får nog bli utflykt. Öppet imorgon?

/M
Jobb i Malmö. :-D :-D
#1352366
Perra83 skrev:Konstigt att min bytte ljud med nya axlar. Jävla arslen som inte tar ansvar för det dom säljer!
Så skulle jag också vilja säga.
Min blev tyst efter bytet. Efter runt 50 mil började den småvina igen. Märkligt nog så avtog det sedan igen. Nu är den helt tyst och jag håller tummarna varje dag att den så ska förbli. Nu har den gått lite över 2500 mil. Jag skulle nog bli skogstokig om någon helt plötsligt skulle säga att "Den ska låta såhär!"
#1352380
Magnus-B skrev: fre 06 dec 2019, 17:28 Då fick jag besked idag att Volvo ska vina.
Man hade lyssnat på 10-15 bilar hos verkstaden och dem lät likadant allihopa.
Blir nog bilbyte inom kort.ingen ny volvo iallafall.
Jag undrar fortfarande om det inte är så att man hängt dit en utbytesmotor med begagnat ej uppdaterat balansaxelpaket.

Har du pratat med Kundrelationsansvarig Bilia Region Malmö? Han ringde upp mig ett par ggr när jag mailat Volvo Sweden om mina problem.
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 129
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]