Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1374579
Modell, årsmodell och miltal finns ju redan på de 25 bilarna samlade i trådstarten.

Eftersom den här tråden en gång blev startad i x60-delen av forumet så känns det som vi helt missar exempelvis x90-bilar, lite sent att ändra på och det hade ju blivit lika fel att ha tråden i bara x90-delen av forumet.
#1374652
Cotag skrev:Varför det? De flesta bilarna i tråden har ju blivit åtgärdade med uppdaterat paket och bör därmed vara i bättre skick än en ej åtgärdad bil.
Du kan ju PMa berörda. Skulle det bli någon uppslutning så posta de avhuggna regnummerna i ett inlägg så taggar jag det i trådstarten.
Skulle du själv våga köpa en sådan bil för kring 300.000kr ?!
#1374662
Jag hade hellre tittat på en av bilarna i den här tråden som fått åtgärdat problemet och därefter varit tysta ett par tusen mil än random bil utan historik.
#1374698
mortimer skrev:
Cotag skrev:Varför det? De flesta bilarna i tråden har ju blivit åtgärdade med uppdaterat paket och bör därmed vara i bättre skick än en ej åtgärdad bil.
Du kan ju PMa berörda. Skulle det bli någon uppslutning så posta de avhuggna regnummerna i ett inlägg så taggar jag det i trådstarten.
Skulle du själv våga köpa en sådan bil för kring 300.000kr ?!
Köp min. Har varit tyst väldigt länge nu. Då får du mitt regnr. på köpet. Fast du får lägga till lite mer pengar... :-D
#1374701
Ja det var faktiskt din vagn jag tänkte på. Den har väl rullat mer än 1000 mil nu och är tyst?
Då bör väl risken för att det skulle blivit andra skador på vevaxeldrev eller annat vara ganska nära noll, i min tankevärld möjligt bättre köp än en bil utan åtgärd.
Full förståelse för om andra tänker olika.
#1374702
Ja den har väl gått 13 - 1400 mil sedan bytet. Lät lite efter bytet men det försvann efter 50 mil eller något sådant. Planen är att byta bil om 4 månader. Kommer det någon och vill köpa den nu så åker den. :-D
#1374719
EbbevonVolvo skrev:Ja den har väl gått 13 - 1400 mil sedan bytet. Lät lite efter bytet men det försvann efter 50 mil eller något sådant. Planen är att byta bil om 4 månader. Kommer det någon och vill köpa den nu så åker den. :-D
Lite intressant det här, upplever exakt lika på min efter byte nr2, lät en stund efter byte och försvann sedan, nu har min med rullat c:a 1400mil vilket är över tidigare "Deadline" för ylande, och är fortfarande acceptabelt tyst, visst spetsar jag örat exakt rätt varvtal så går det att höra axeln väldigt väldigt svagt.
För övrigt hade jag en bekant som köpte en beggad v90 -18 T5 4000mil och var glad ihågen och la upp ett klipp på insta när de körde sakta, jag dömde den direkt solklart ylandes balansaxel, denna bil hade Bilia såld till dom. Nä detta är så galet så det finns inte. :-/
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 129
Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]