Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1521429
Anntohn skrev: 9100 mil på mätaren som hade ett otroligt vinande ljud
Du vart ju varnad för balansaxlar i din "köprådstråd" så du borde ju noterat oljudet, tillåter jag mig tycka. :-/
Nå,,,hoppas dom får tyst på den.
#1521430
Anntohn skrev: sön 27 nov 2022, 15:59 Då har man också lyckats få samma strul, köpte en v60 d4 my15 i höstas med 9100 mil på mätaren som hade ett otroligt vinande ljud, när man låg i 1200-2000 varv, sådan tur är så har allt löst dig på garanti av handlare och ska bytas på volvo, roligaste är att balansaxel har redan bytts en gång 2017 och redan strul igen, hoppas bara att dom har fixat problemet med dom nya
Ja du kan göra som jag gjorde på min D4 har rullat snart 2000mil utan balansaxlar. har inte märkt någon skillnad.
#1521950
Cotag skrev: ons 30 nov 2022, 19:52
Anntohn skrev: 9100 mil på mätaren som hade ett otroligt vinande ljud
Du vart ju varnad för balansaxlar i din "köprådstråd" så du borde ju noterat oljudet, tillåter jag mig tycka. :-/
Nå,,,hoppas dom får tyst på den.
Haha ja jo, tänkte då det var lungt då den gått så lite, hördes inget hos bilhandlaren då jag lyssnade efter detta, men hördes när jag väl kom hem hon hade kört 20 mil, den hade isf stått en månad hos handlaren.

Tur att det löste sig på garanti iallafall
#1524142
Har det kommit någon lösning på detta problemet ?
Min var inne för knappt 1år sedan men nu ca 1200mil senare så märker jag att ljudet är tillbaka.
Bilen ska in på diagnos om någon vecka och visar det sig att det är balansaxelmodulen igen så skulle det vidare till Volvo centralt för beslut om åtgärd.
#1525771
Två medlemmar på forumet har demonterat sina axlar och kört vidare utan följdproblem (vad vi vet).
Något annat nytt verkar inte hända, svårt att veta om Volvo gett upp eller jobbar vidare med uppdateringar.
#1527443
Bra film! Han missade då en del problem som igensotade EGR-system, spruckna block, läckande ventilkåpspackningar mm som förekommer frekvent på forumet.

Om du tittar i trådstarten så har jag samlat länkar till trådinlägg där forummedlemmar skrivit sina fel på balansaxelpaketet konstaterade av verkstad. Det finns bilar från både 17, 18 och 19 där.
#1527778
Cotag skrev:Bra film! Han missade då en del problem som igensotade EGR-system, spruckna block, läckande ventilkåpspackningar mm som förekommer frekvent på forumet.[/

Gäller dessa problem (”produktegenskaper”) VEA-bensin också? Ja, inte EGR.
#1528723
Hej gott folk.

Tittade på en V40 T2 idag, MY2017.
Upplevde vad jag tror är det ökända vinandet under provkörningen (2l motorn, m. man. Vxl-låda).

Skulle ni råda mig att avstå ett ev. köp pga detta eller är vinandet främst ett kosmetiskt fel? Bilen säljs via bilförmedlare skall tilläggas.
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 129
Storlek på Skivor/bromsar?

Hej, Tänkte beställa bromsar fram till[…]

Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]