Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1316135
Cotag skrev: tis 07 maj 2019, 19:37 Välkommen i klubben. :bored:
Och välkommen till forumet, såg att du gått med idag.
Har du lust och ork så lägg gärna upp ett youtubeklipp på eländet.
Annars, är du så pass säker på "diagnos" att jag kan lägga det under "av verkstad fastställt fel" i trådstarten?
Tackar, gånger två.

Tyvärr rör det sig om en fastställd diagnos, har dock inte vidtagit åtgärder hos min verkstad än. Vill däremot gärna bidra med ett videoklipp i hopp om att det uppmärksammas ännu mer. Ska se vad jag kan göra i veckan.
#1317569
Har ej hunnit ladda upp videoklippet jag spelade in än. Kan dock meddela att jag träffade en bekant som nyligen införskaffat en S60 T5 av årsmodell 2019. Även den ger ifrån sig samma vinande ljud som många av oss i tråden upplever.

Det var någon som tidigare i tråden nämnde att de titt som tätt hör VEA:s rulla förbi med just det här problemet och jag kan bara instämma. Sedan jag blev medlem har jag fått som vana att tjuvlyssna på bilar som åker förbi - och visst är det många som omfattas av oljudet. Fler än jag kunnat ana.
#1317579
eqt skrev: mån 20 maj 2019, 22:56 Har ej hunnit ladda upp videoklippet jag spelade in än. Kan dock meddela att jag träffade en bekant som nyligen införskaffat en S60 T5 av årsmodell 2019. Även den ger ifrån sig samma vinande ljud som många av oss i tråden upplever.

Det var någon som tidigare i tråden nämnde att de titt som tätt hör VEA:s rulla förbi med just det här problemet och jag kan bara instämma. Sedan jag blev medlem har jag fått som vana att tjuvlyssna på bilar som åker förbi - och visst är det många som omfattas av oljudet. Fler än jag kunnat ana.
Någon bil med årets modell har vi inte i tråden, ännu. Hur långt har den hunnit rulla?
Ett klipp på även den bilen hade såklart varit intressant.

Jo sen man väl har blivit uppmärksam på problemet så hör man ylande bilar lite varstans ...
Rillee skrev:Det ska kanske låta, är kanske bilarna som är tysta som det är fel på ;-)
Ja så är det kanske. :bored:
#1321373
Fått balansaxlarna bytade idag och jag får väl säga att jag är nöjd med resultatet.




/M
#1321383
Magnus-B skrev:Fått balansaxlarna bytade idag och jag får väl säga att jag är nöjd med resultatet.




/M
Då får vi hoppas att det håller bättre än vad det gjort på min. :-D
#1321393
Magnus-B skrev:Mmm annars vet jag nog vad som händer.


/M
Kabooo ooomm?

;-)
#1321439
Var på Bilia häromveckan, för övrigt samma verkstad som @EbbevonVolvo och @Magnus-B anlitar, och berättade att mitt mindre än ett år gamla axelpaket är rökt igen. Pratade med verkmästaren och efter ett telefonsamtal så kom han fram till att det blir ett byte på Bilias/Volvos bekostnad.
III skrev:Är det ny modell på axlarna?
Det paket som idag sitter i min bil heter 31492533 (bytat 2018-08) och det som för dagen ska ersätta heter 31460632.
Vid googling så ser man att det paket Bilia vill byta till har varit monterat i bilar åtminstone från årsmodeller -16.
Inget paket med "nytt" nummer alltså, men ändå inte samma som jag fick monterat för ett år sen.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 129

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...