Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av moose
#1263824
Går i tankarna att montera dragkrok på min V60. Läst en hel del men inte fått klarhet i vad som gäller.
Frågeställningen är följande:
Går det att montera ett vertikalt avtagbart drag ex. Westfalia på en R-Design facelift och få det snyggt? Dvs utan extra täckkåpa.

Bilder är ju givetvis bäst talande som svar, men ös på med input.

Elsats blir Volvo org, och huruvida denna eller delar av den kommer synas efter montage är mindre viktigt då della alltid går att modifiera lite.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1263862
Hir utsatt blir krokens fäste om man inte har ett skydd?
Salt, sand mm...
Användarvisningsbild
av moose
#1263875
Det ser jag inga problem med, monterade ett Westfalia vertikal på min fars BMW -e92 och till det medföljde en röd plastbit man tryckte upp i hålet när man ej hade draget monterat.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1263918
Har du en facelift kommer det synas var du måste såga ur i stötfångaren (vi snackar vertikalt westfalia), har du en icke facelift syns inte urtaget. Beror på att stötfångaren är annorlunda utformad.
Jag lärde mej den hårda vägen, genom att först köpa ett vertikalt, som jag sålde och sedan köpte ett original avtagbart. Sågade aldrig i stötfångaren dock
Användarvisningsbild
av moose
#1264028
Hur långt upp i baken behöver man kapa då? Syns det mycket väl eller bara hårfint?
Ingen som har bild?

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]